• mrzed001
    #62
    Tudod, én elhiszem neked, hogy te öltönyben (mert tárgyalásra mész), Gödöllőről Budára feltekersz a 35 fokos nyári melegben és meg se izzadsz ... mert az interneten ugye mindenki folyton igazat mond [/IRÓNIA OFF]
    És mondok egy vicceset: támogatom, hogy az emberek minél többet kerékpározzanak (mert az úszás mellett ez az egyetlen ami gyógyítani tudja a bal kamra kinyúlást, azaz a szív elgyengülését ami olyan szinten népbetegség, hogy már 3 embert temettem el ez miatt)
    DE, és itt jön a nagy DE : SPORTOLÁSI célzattal. Nem mindennapi tömegközlekedés, hanem heti 1-2 kerékpáros túra, pl hegyekben, vagy fel a fogaskerekűvel és ott a Normafánál ... maximálisan támogatom.
    Sőt, az otthoni szobakerékpározást is, mert sokan nem tudnak kijutni a természetbe tekerni, és otthon nem erőszakolnak meg, nem támadnak meg gengszterek és nem harap meg kutya (élettani hatása pedig duplája a kültéri tekerésnek).
    És hogy miért nem jó tömegközlekedni? Amit használ, annyit ront is. Akkora extra stresszt okoz, sietsz, nem haladsz elég gyorsan, elkésel, sok kerékpáros együtt összevissza dülöngél és cikázik, izzadsz (és közben szívod a szmogot) ... hogy amennyit javít, annyit ront is. Sőt, sunyin ront, mert a stressz a pajzsmirigyen csapódik le. De ebbe most nem mennék bele, aligha vannak meg a szükséges endokrinológiai ismereteid.


    "14 évesen autós utasként a KRESZ alapjaival tökéletesen tisztában voltam és minden táblát ismertem. "
    Tééényleg? És hol, mivel bizonyítottad ezt be? Mert a jogosítvány ugyebár pont ez, bebizonyítod hogy képes és alkalmas vagy, ezért vezethetsz.
    Tudod, elég sok hírben hallani mostanság, hogy jogosítvány nélkül vezetett lejárt forgamis kocsit ... mert ő tud vezetni, "a vérében van a vezetés".
    Ezek a hírek általában azzal végződnek, hogy árokba hajtott, fának ment, elcsapott és megölt valakit.
    Szóval én ezt nem fognám fel ilyen könnyedén.
    Az ilyenre azt mondják: cigány munka.

    És hogy még tetézzem is: veled ellentétben én 12 évesen városi KRESZ versenyt nyertem (elmélet + gyakorlat), majd megyein Top 3, szóval elég jól szerepeltem.
    Kvázi nekem volt papírom róla, hogy én TÉNYLEG alkalmas vagyok a közlekedésre.
    De akkor is, mindenkinek (nekem is) azt tanácsolta a tanár, hogy 14 év, tegye le segédmotorost, és CSAK UTÁNA menjen ki közútra kerékpárral. Addig NE.

    Szóval elhiszem, hogy te 14 évesen nagy KRESZ zseninek képzelted magad. Kb mint a sok kisebbségi, akinek a "véredben van".
    De, nem. Talán elmélyülten meditálhatnál ezen egy pár percet, esetleg rájöhetnél pár nagy igazságra.


    "De nézd meg Amerikát. USA azon nagyvárosaiban, ahol jó a tömegközlekedés ott 1 alatt van a kocsi/háztarás szám, mint pl. NY egyes részein."
    Tömegközlekedés, és nem a kerékpáros közlekedés.
    Úgy mellesleg a NY-i metróhálózatot ugye nem akarod párhuzamba venni a Bp-ivel?
    New York: 1300 km sínpálya.
    Budapest: 39 km
    33x annyi ...

    És az a vicc, ez is engem igazol
    Azaz ha megteremtik a kulturált tömegközlekedés szükséges feltételeit, akkor azt fogják használni az emberek. (PONT .... POOOOONT ... Q.E.D. !!!! )


    @M2:
    "Én is úgy gondolom, hogy "cserébe" magas színvonalú, ingyenes tömegközlekedés kell. Mármint a helyi lakosoknak ingyenes, többieknek 1órás/napi/heti jegy. Munkába ingázóknak a foglalkoztatójukat kell kötelezni a bérlet megvásárlására."
    Én még csak azt se mondom, hogy szeparálni kellene ingyenesség tekintetében.
    Amennyibe a jegy-, és ellenőrzőrendszer fenntartása kerül, lehet totál ingyenesség esetén még jobban is járna a város.

    "Ha a bringa sporteszköz, akkor a városi elektromos rollerezés bőven kimeríti az extrém sport kategóriát. :-) "
    Az az. Az icipici cuki kis apró kerekecskéjével :D

    Utoljára szerkesztette: mrzed001, 2019.10.15. 13:57:57