• molnibalage83
    #58
    Hiába nem nagy a teljesítmény / kocsi vázoljad fel ma az, hogy a döntően felszíni parkolásnál pl. Bp-n hogyan húzol ki MINDEN töltőhelyre kábelt? Ezt ki fogja fizetni...? Pont ez az egyik baj vele. Hatalmas beruházás, sok meghibásodás, cserébe a vele nyerhető teljesítmény vicckategória.

    Az ugye megvan, ha csak 2 kW a teljesítmény / autó, akkor 100k autó esetén is max. 200 ezer kW = 200 MW teljesítményt tudsz elérni? Ha van 7GWe naperőmű (ez ma a kormányzati duma), akkor az reggel kb. 7-8 perc alatt tudja le ezt a tranzienst, akkor ez hol fog számítani...? Ez semmi, 0. És ehhez is kell több százezer csati hely.

    Mi lenne, ha számolnál a rendelkezésre álló mért adatok alapján...? Egész egyszerűen váltogatod a teljesítmény és energia képességeket, ahogy a szájÍzednek megteszi, de aztán bele sem gondolsz, hogy ez mit jelent...

    Aztán a következő szépség, hogy ha ilyen nevetséges teljesítményért lehet majd töltőt csatizni, akkor a parkolási idő a kiállás és beállás nő. Ez lehet, hogy szerinted nem kritikus, de ma, amikor az autók 1/3-1/4-e köröz helyet keresve és sokszor vár a kiállásra ez elég sokat jelent időveszteségben...

    Ha csak az a cél, hogy biztonsági berendzésed legyen meghibásodásra, akkor egyszerűbb egy 50-100 MWh-as akkutelep. Jó drága, de nem több százezer elemből áll. Üzembiztosabb, olcsóbb. Ezt sem gondoltad végig...