• repvez
    Szüli
    #10
    igen pont ezt nem értem, hogy minek pazarolnak fizikai adattárolót, ha egyáltalán nem is használ róla adatot és csak a kód miatt kell megvennni a dobozt , a többit netről szedi és esélyed sincs offléine futtatni a játékot csak lemezt használva.
    Az meg a másik, hogy oké, hogy 175gb hely kell a játéknak.
    De a letöltőtt file, legyen mondjuk 100gb annak is kell hely aztán ezt a filet kitömöriti valahova mig feltelepiti és álltalában ezt az ideiglenes tárhelyet a C-n használja.
    Na mármost aki a C- meghajtót csak a Win és pár program tárolásához használja mondjuk 50-100gb os particióval annál, lehet ki fogja irni, hogy sikertelen a telepités kevés hely miatt.

    Az átvezető animációk , meg vagy elöre le vannak renderelve és csak egy videot látsz ami azért nem hiszem, hogy indokolná az ekkora méretet vagy scriptelve van ami meg a játék modelljeit használja és a cript file, meg még kisebb helyet foglal ami lejátsza az adott eseményt.

    Én is azon vagyok, hogy itt az optimalizáció hiánya az ami a sok helyet foglalja és ,hogy olyan környezetet programoznak hozzá, ami nem biztos, hogy minden eleme kell.
    Gondolok itt hasonlóra mint az Unreal és unity motorok, azokban is minden benne van ami minden játékhoz elképzelhető, de ha csak egy tetriszt is akarsz vele csinálni az is több GB méretú lesz , mert egy csomo felesleges dolgot beemel a grafmotorbol, amikor régen meg csak célirányosan a legszügségesebb kodokat irták specifikusan egy adot játékhoz vagy játékstilushoz.

    A fényképes példád meg ott is sántitt, hogy egy fénykép ma több 10mpixeles és azok 3-5mb méretüek a 4k-s képek max 1mb-osak ha 1000db 4k-s texturt használnak akkor is mégcsak 1gb adat és a játéknál statikus 175gb tárhelyről beszélunk nincs köze a futás idején betöltött dolgokhoz azt ne keverjuk ide.
    De csináljunk egy kis számitást.
    Legyen fél óra átvezető animáció. Egy kétórás mozifilm 50-60gb körül van BD-en.
    Akkor a fél óra legyen 20gb.
    Számoljunk 10k 4k-s texturával ami 10gb
    hangokra számoljunk jó indulattal 10et
    A 3d-s objeltumokra a nagyobbakat számolva legyen 10 térkép 20különbözö egység 20 jármütipus meg az aprólék. ezek legyen a legnagyobb méretú ú3d modell 400mb ,de akkor már sokat mondtam(textura nélkül) legyen 30gb az összes.
    A kód meg 2-3gb.
    Akkor ott tartunk, hogy 70-80gb.
    100gb még akkor is lóg a levegőben.