• NEXUS6
    #9
    Hát lehet, hogy átgondolták a technológiát, de hogy nem csinálták még meg, az biztos! Kb 10 éve, amikor először olvastam róluk, akkor is asszem 2 évre voltak a prototípustól és épp akkor is kaptak pár 10 milkót a kormánytól, cégektől. Szerintem ez egy nagyon jól sikerült, látványos, hatékony paperware, ami jó pár embernek ad megélhetést, igazi csúcstechnológia! XD

    Gondolj bele, létezik-e olyan anyag, ami olyan levegő szállítására alkalmas, ami belépéskor kb. 1000 fokos gáz, amit a kriogén rendszerrel pillanat alatt jóval nullafok alá hűtenek, hogy cseppfolyós legyen, közben a levegő hőjét az üzemanyaggal elvezetik (aminek egy pill alatt átadja az energiát) és a hajtóműben hasznosítják. Vajon a belépő levegő mennyi idő alatt ér is át a hajtóművön, közben megy át 2X is fázis átalakuláson? Ha van egy buffer folyékony levegő tarály, amivel alapból táplálják a hajtóművet, és csak a fogyasztást pótolják utána, akkor kb OK. De milyen gyorsan kell mennie, ahhoz, hogy elegendő levegő kerüljön folyamatosan a rendszerbe, mennyi tartalék van benne? Tud-e sebesség, irány, magasság manővereket végezni, csak mert néha kell, előre nem láthatóan. Vagy elveszíti a repülési rezsimet (értsd a repülési sebesség 4M alá esik) bármikor az útja során és még max 10 percet tud csak alacsonyabb sebességgel repülni? Hát nem engedném a köv nagyvárosig sem utasokkal repülni, nem hogy át a Csendes-óceánon!

    Bocs de, ha megnézel egy torlósugárhajtóművet, akkor pontosan az történik abban is, mint ebben a csúcstechnológiában csak az eszeveszett bonyolult szerkenytűk helyett egy megfelelő áramlásúra kialakított cső végzi a melót. Mi indokolja ezt a megoldást, amikor reálisan faék egyszerűeséggel is megvalósítgható, és azt már majd 100 éve kitalálták, 70 éve meg kipróbálták.