• t_robert
    #8
    Viszont ha olvastál az SR-71 történetéről annak a burkolata úgy nézett ki a földön, mint a tatu(tobzoska) páncélja lapokból nagy hézagokkal. aztán mikor neki lendült a gép a 3,2-3,7 hangsebességgel úgy felforrósodott a burkolat több száz fokra, hogy a hőtágulás miatt akkor zártak a lapok rendesen. rések nélkül felpúposodtak és szétnyomódtak volna a hőtágulástól. Ennek ellenére nagy igénybe vétel és folyamatos tágulás összehúzódás miatt annyira tönkre mentek hogy sürün kellett cserélni új lapokra a burkolat elemeket. A nagy sebesség miatt a ritka légkörben is felforrósodik a burkolat. A leszálló ürkabin vagy ürsikló se az alacsony repüléskör izzik fel, hanem már akkor, mikor nagy sebességgel elkezd belépni a légkörbe még vagy 150 km magasan. Mire leér a sürübb légkörbe akkor már nem izzik legfeljbb csak füstől. :) Szóval ha az 3,2-3,7 hangsebességgel repülő gépeknél és tönkre megy folyton a burkolat, akkor az 5-szörös hangsebességgel még inkább jelentlezik az anyagszerkezeti probléma. Vagyis marha drága lesz az egész gépüzemeltetése a folymatos karbantartás és nagy fogyasztás miatt.....

    Utoljára szerkesztette: t_robert, 2019.10.03. 15:16:32