• t_robert
    #5
    na ja a Concorde is ezen bukott meg gyakorlatilag a jövedelmezőségen. Mint ahogy alig pár repülés után megbukott az orosz tu-144 is.
    a nagy sebesség miatt extra nagy az üzemanyag fogyasztás. ráadásul egy 5-szörös hangsebességű gép légkörben repülve folyamatos sárkányszerkezeti gondokkal küzd. erről az SR-71 készítői tudnának mesélni pedig azok csak 3-2-3,6 hangsebességre gyorsultak, mint ahogy valamelyik orosz gép tervezői akiknek szintén volt háromszoros hangsebesség feletti gép. a folyamatosan túl hevülés zabálja a gép szerkezeti elemeit.
    ráadásul az extra nagy sebesség miatt meglehetősen keskenyre és hegyesre kell a gépet késziteni a légellenálás miatt, ami olyan mint egy repülő dárda. a keskeny törzs viszont korlátozza a szállítható utas és csomag mennyiséget. ami szintén nem a gazdaságos repülés irányába hat.
    Eddig tervezhettek volna már egy tucatnyi hangsebesség feletti repülőt utasszállításra, de végül minden terv kútba esett a jövedelmezőség miatt. hiper extra drágán meg nem lehet árulni a jegyet, mert akkor meg az ár korlátozza az utasszámot. A mai repülőgép tervezési irány a gazdaságos működés fele halad. Kis fajlagos fogyasztás(km-re és utasszámra), kisebb légszennyezés és csendesebb működés. leginkább üzleti célú utasok tudják megfizetni a drága jegyeket, viszont az is igaz, hogy folyamatosan csökken az üzleti célú repülések száma. Annyira fejlődött a telekommunikációs lehetőségek, hogy sokszor egyszerűbb egy videó hívás a másik kontinensre, mint odarepülni fizikailag.