• NEXUS6
    #4
    Valóban az üzemanyag a legnagyobb tétel ami jelenleg a repülőjegyek árát meghatározza. A légitársaságok minden egyes kg-ért/ellen ezért kűzdenek, amit az utas magával akar cűgölni.

    Másrészt nagyon jól jellemzi a repülés fizikáját, hogy amíg egy modern vadászgép tengerszinten megy max 1200-1400 km/h-val, addig 15 km magasan már 2M-2,5M mel és amíg a felszín közelében a hatósugár/távolság szinte csak száz km-ekben, addig nagy magasságban már pár ezer km-ben ismérhető. (Ha nem is 10X, de akár 3-4X különbség lehet ua. mennyiségű üzemanyagból).

    Ebből a szempontból egy 30 km-es magasságon repülő 3-5 M-re képes gép üzemeltetésben már lehet hogy akár még meg is éri, de legalább nem nagyságrendekkel kerül többe (NASA egyik tanulmányxa jelenlegi technológia mellett +30% költséget említ).. Pláne, hogy műszaki szempontból a repülési idő az utak során kevesebb (kevésbé használódik utanként a gép), alacsonyabb a levegő páratartalma, plusz a surlódási hő is kiégeti a sárkányszerkezetben megülő párát, ami a repülőgépeknél is kedvezőtlen.