• molnibalage83
    #11
    Huh. Azt látom, hogy érdekel a téma, de vannak nagy hézagok.
    Itt egy playlist.

    Először is, nem volt "páncél" és burkolati elem, amit cseréltek. A gép 93%-a titánból készült a hőállóság miatt. A gépek sépci festék és az X-15-nél alkalmazott heat sink módon oldották meg.

    A gép fő tágulási pontja az orr szekció és a törzs közötti ponton volt, ott voltak a flexibilis csatlakozások is. Ez benne van több videóban is.

    Nem lendült neki 3,7-szeres hangsebességnek. M3.2-3.3 volt az üzemi maximum, de a M3.3-at is csak az üzemanyag fogyásával érte le. Ez is benne van a videókban. Kell a gép manualja? Abban benne vannak ezek.

    Ennek fényében még az M3+ sebességű utasszállító gépek ötletén is mosolygok. Mert ahhoz olyan magasra kéne emelkedni, hogy ihaj és biztonsági okokból nem ártana, ha az utasok szkafanderben lennének. Az X-15 repült M5 felett és kezdetben a festék is leégett róla...

    (Az X-15 vagy alacsonyabban és gyorsan repült a sebességi rekord és mérési eredményekért vagy magasan, de lassabban, mert az emelkedésre ment el az teljesítmény nem a gyorsításra.)