• nkmedve
    #66
    Arról elfeledkezel, hogy millió biztosító társaság van, szabad versenyben, különböző árszbaással. Amelyik pillanatban az egyik irreálisan felemeli a tarifát a hagyományos autókra, úgy lesz egyből 5 másik mellette amelyik előnyösebb összegért fogja kínálni ugyanazt. Amiről beszélsz az csak egy kvázi totalitarista rendszerben tudna megtörténni ahol csak egy állami tulajdonban levő monopol biztosító működik. Tudom, ez Magyarországon nem olyan elképzelhetetlen, de a fejlettebb országok (ahol először lesznek önvezető autók) azért nem így működnek általában.

    Amúgy az a hatalmas kozkázati tényező a hagyományos autóknál nem is lesz olyan hatalmas. Ahogy csökken a hagyományos autók száma a forgalomban, és ahogy javulnak a vezetés-segítő rendszerek, úgy fognak csökkenni a baleseti statisztikák a hagyományos autókra is. Nyilván lesz némi különbség aközött, hogy valaki önvezető, vagy hagyományos autót akar biztosítani, de az árbeli különbség messze nem lesz olyan drámai.


    Hogyha már ennél a témánál tartunk, akkor megközelíthetjük máshonnan is a dolgot... Ha figyelembe vesszük, hogy ezek az autók a biztonsági rések miatt könnyebben támadhatóak, és hogy a felelősség kérdése még nagyon sokáig nem lesz jogilag megoldva (tehát várhatóan egy baleset következtében egy sor perre lehet számítani), így még azt sem tartom kizártnak, hogy a közelebbi jövőben a biztosítások pont az önvezető autókra lesznek magasabbak. Szerintem ennek a lehetőségnek is van legalább akkora esélye, mint annak, hogy a biztosítók mesterségesen/kartellezve felpumpálják a hagyományos autók biztosításainak árát.