• ximix #7
    Háát, szerintem pont a kerítéssel elzárt, elválasztott forgalmi sávok ...ect miatt az autópályák lesznek az elsők ahol a hálózat+önvezetés kombó szinte zavartalanul fog működni.
    A városi önvezetés az még egy kicsit meredek.

    Nehéz ezt jól leírni, de kb az önvezetők még nem állnak olyan szinten, hogy városban csak azok közlekedjenek. A közös hálózat baromi nagy segítség lenne nekik, de még mindig nincs tökéletes felismerés.
    pl: a járdára kidől pár bicikli, éttermi reklám..ect a gyalogos meg az úttest felől kerüli,
    az embereknél (jó esetben) egy pillanat alatt tudatosul a helyzet,
    míg egy önvezető látja helyzetet, de program függő mi lesz rá a reakció, mivel a földön fekvő tárgyat nem tudja beazonosítani, hogy milyen tárgy az, a gyalogoshoz tartozik vagy, mi bánat... persze küld egy képet a diszpécsernek, hogy "sto tű ?", és a hálózat lévén a kövi autót már felkészülten éri a helyzet
    Tehát egy városi úthálózaton sokkal több váratlan nem előre látható esemény történhet meg, mint egy autópályán.

    Azon is agyaltam, hogyha a kitalálnának egy olyan reflektív felületet amit az önvezető autók kamerái jól látnak minden időben, napszakban és ezeket használnák a nem hálózaton lévő mozgó vagy álló "tárgyak" jelölésére.
    Ezen belül meglennének különböztetve, forgalomban használatos elterelő tárgyak és egyéb fix tárgyak, ez után sebesség és jármű fajta szerint kerékpár, motorkerékpár, traktor és pótkocsija, teherautó..ect,

    Tehát ez a jelölés lehetne emberi szem számára akár láthatatlan dolog is, de az önvezető rögtön levágná, hogy az az oldalzsákos lobogóesőkabátos az egy motor vagy kerékpár, vagy a pótkocsit egy traktor húzza vagy egy teherautó, és az egy fix tárgy az útszélén, nem egy sz@ró kutya ...ect :), mert mindenre nem lehet olyan eszközt aggatni ami, fellövi a hálóra, hogy épp hol van és mit csinál . .