• M2 #23
    Szerintem a cáfolatoknál sok dologgal nem számolsz, illetve sokat figyelmen kívül hagysz.

    Lényegtelen, hogy mi kerül sokba, ha az adott dolog ingatlanpiaci szempontból megéri, akkor az megvalósul. Lehet eleinte csak az új beruházások, lakóparkok körüli forgalmat dugják el, később a felújítások része lesz.
    Mint ha most a Városliget felújításakor a liget a házfalakig érne, a mélygarázshoz meg hozzá lenne csapva a több sávos út. Duplázódna a lakások értéke.

    Egy 120 cm széles jármű elfér 1,6 méter széles sávban. Egy 5 méter széles úton kialakítható 3 db. 160 cm széles sáv, a középső váltakozó iránnyal.
    A városi utcák alapból 3 sávosak, csak most két oldalon autók parkolnak. Itt keskeny járművekkel a két oldali leszállósávot meghagyva is marad hely 2 forgalmi sávnak, ami dupla áteresztési képesség a mostanihoz képest.

    A robotautók 40 km/óra sebességnél pár centi eltéréssel manővereznek, akár már mai szintjükön is.

    Szintén nem kihívás, hogy egy elektromos, négy kerekű jármű tudjon menni 50 km/órás sebességgel. A forgalmi engedélyt kapó járművekkel szemben támasztott minimális igény paraméterezhető. Ha egy adott jármű "gyengélkedik", azt a rendszer azonnal ki tudja irányítani magából.

    Ha a jármű a mai autóknak a negyed területén tud leparkolni, az a jelenlegi parkolókapacitás négyszeresét jelenti. Kisebb autók, centis közökkel, zárt rácsban.

    A jelenleg parkoló autók életciklusra kivetített kihasználtsága nincs 10 százalékos. Az is lehet, hogy 40%-kal nagyobb forgalom megoldható fele ekkora gépparkkal.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2019.09.19. 22:21:45