• Macropus Rufus
    #22
    "Amik javulhatnak:
    - elektromos meghajtás, tisztább levegő a városokban, föld alá levihető forgalmi utak, fölötte lehet park/sétány...,"
    ez igaz, viszont olyan marha sokba kerülne, hogy nem lesz megoldva. Most is letehetnék akár az összes utat a föld alá (megfelelő szellőztető berendezések mellett), de vélhetően nem éri meg. Csak akkor fognak bedugni valamit a föld alá, ha másképpen nem megoldható.

    "- fele akkora sávban elférő, keskeny 2 személyes autók, csak ez magában a duplánál nagyobb áteresztést eredményez az utakon,"
    A sáv szélesség felezése jó 5let lenne, ha egy sáv 5m széles lenne. De csak 2.5-3m. Szóval ez nem hinném, hogy járható út lesz. Azért a robot autók sem úgy fognak menni mint akit zsinóron húznak. Kell hagyni nekik is teret a sávon belüli manőverezésre.

    "- folyamatos haladás, fékezés és megállás nélkül a vezérelt forgalomnak köszönhetően,"
    ez is csak akkor fog működni, ha a kocsik azonos paraméterekkel bírnak. Ellenkező esetben a leglassabb és a leggyengébb paraméterekkel bíró vas fogja meghatározni annak a sornak a haladását amiben ő is van. És ugye ennek a sornak a haladási sebessége befolyásolja a közvetlen vele kapcsolatba lévő sorok haladását, és azok meg azokat akik velük vannak kapcsolatban, stb...

    "- jelenleg parkolóhelynek használt területek felszabadulása, mert az önvezető jármű az utasok kiszállása után elmegy leparkolni egy közeli mélygarázsba,"
    mivel 40%-al nő a járművek száma ezért nem olyan sok parkoló fog felszabadulni. 40%al több fog kelleni abban az esetben is ha a közlekedő és parkoló vasak aránya megegyezik a mostani állapottal.

    "- forgalomtól függő, bármikor rugalmasan változtatható sávelrendezések. Reggel a városból kifelé csak pár autó csorog? Kapnak egy sávot, a befelé tartóknak meg marad 7 sáv (a jelenlegi 2+2 sávos utak esetén)."
    ez am. jó 5let, ezt most is lehetne alkalmazni, de leszámítva pár főb közlekedési utat Bp-re azért többségében 2x1 sáv megy be. A már említett 10-esút esetében nem lehet ilyen megoldást alkalmazni, csak az útpálya szélesítése mellett. Ez meg marha sok pénz