• defiant9
    #24
    L5-re az emebrek 99.9%-áknak nincs szüksége, és az nem is fejlesztési scope mert hozadéka alig van, ellenben a fejlesztési költsége magas.
    L4 azt mondja hogy az adott területen adott környezeti körülmények közt nem igényli az ember közreműködését. Pl. kezdetben egy kaliforniai régióban eltaxiztat, de az alaszkai hóviharon nem fog átvinni. Sokaknak már az is óriási érték ha szunnyanthatnak egyet az autópályás szakaszon. L4 esetén definicó szerint nem kell átvenned a kormányt sem figyelned ha domain-en belüli a célod ahol az önvezetés működik. Ha mondjuk extrém felhőszakadás tör ki amire nincs kellően felkészítve az önvezető akkor lassít és félreáll. Egyébként nagyon sok ember ma is L4-es, pl. nem vezet éjjel, a brittek is most terveznek erre szabályozást is:
    New drivers could be banned from travelling at night as part of plans to improve road safety, the Government has said.
    Similar schemes already operate in several parts of the world, including New York and California in the US, Ontario and British Columbia in Canada, New South Wales and Victoria in Australia, and across Sweden.