• Sequoyah
    #7
    Nem a szolgaltatas sikeressegevel van a baj altalaban. Hanem azzal, ha egy A szolgaltatassal elert sikeret B es C, onmagaban kevesbe sikeres szolgaltatasa monopolizalasara forditja, mint pl amit a Google csinal rendszeresen...
    Ebben az esetben teljesen fair, ha beken hagyjuk ugyan a sikeres szolgaltatasat, de elvalasztjuk oket a tobbi szolgaltatastol.

    De az is igaz amit Cat irt #4-ben, de a fentitol egy fuggetlen dolog. A monopolium akkor is piackarosito, es fejlodest gatlo dolog, ha szimplan egy sikeres termekkel erte el a ceg. Ez esetben (mas tipusu feldarabolassal) egyaltalan nem fair dolog a ceggel szemben, de a jovobeli fejlodest ez garantalja, szoval meg kell lepni. De ez nem igazan hasznalhato az IT oriasokra, mert bar pl az Instagram levalaszthato a Facebookrol, de az onmagaban is gigantikus Facebook maga az egy monolitikus szolgaltataskent nem tovabb oszthato.
    Szemben a jol ismert peldaval, amikor 100+ eve a Standard Oilt fel lehetett osztani konnyeden. Ott egyebkent kifejezetten jol jartak a tulajok is, mert az utodcegek osszessege hamar tobbet ert mint a Standard Oil maga, es kvazi versenytarskent jobban is fejlodtek utana.