• kvp
    #5
    "Már megbocsáss, de az általad leírt, táviányítós kisautó szintű megoldásra zéró a piaci igény a fejlett országokban, és a gyártóknak is az az érdeke, hogy minél több használati érték nélküli hülyeséggel, extrával tömjék tele a kocsijaikat."

    Van ra igeny, megpedig masodik vagy harmadik kocsikent. (kvazi bevasarlo autokent) A fejlett orszagokban ezt megengedhetik maguknak es ha emiatt gyartjak, akkor nallunk is lehet majd kapni. Persze itt sokan egyetlen kocsikent vennek, csak olcso legyen alapon. Hasonlo lenne pl. egy elektromos skoda, suzuki vagy dacsia. Gyakorlatilag olcso nepauto, meg kevesebb alkatresszbol.

    "Az automata autó lehet hogy biztonságosabban vezet, de kb mint egy friss jogsis gyakorlatlan vezető. Mostanában pl. a Szentendrei út tele van bicósokkal, gyak rogyásig. Maxi biztonságra törekedve jóformán egyiket sem előzné meg, még jobban bedugulna az út, ezzel gyak adott útszakaszon időben többet tartózkodik egy-egy autó, ami önmagában statisztikailag növeli a baleset kockázatát."

    Ha lassan mennek es mind automata akkor nem nagyon lenne baleset. Viszont ez ravilagitana arra, hogy oda bicikliut kell. Tehat nem a szonyeg ala kell soporni a problemakat, hanem meg kell oldani oket. A 'sok a biciklis, akkor inkabb kevesbe ovatosan vezetek' nem megoldas.

    "Gazdasági szempontból tehát a gondolatmeneted hibás, a villany + önvezérlő kocsi nem a jövő olcsó népautójáról szól, hanem újabb kütyü gazdagoknak."

    Mint az okostelefon. Na most akinek nincs az vagy evi okbol nem akart, vagy tenyleg annyira szegeny hogy a legolcsobb okostelefonra sem futja neki. Az elektromos autoknal is hasonlo a helyzet, lesz draga 'luxus' iphone kategorias (Teslak) es lesz olcso azsiai dodzsem (Suzuki, Byd es tarsai). Aki egyiket sem akarja az nem jar autoval, aki meg a legolcsobbat sem tudja megfizetni, annak manapsag is csak max. egy 30-40 eves benzines autoja van.

    Az onvezeto elektronika nem kerul annyiba, gyakorilag egy beepitett fedelzeti navigacios rendszer + dashcam ara, ha az autoban mar szoftveres gaz, fek es kormanyszervo van. A mai modern jarmuvek tobbsege pedig ilyen.