• NEXUS6
    #4
    Már megbocsáss, de az általad leírt, táviányítós kisautó szintű megoldásra zéró a piaci igény a fejlett országokban, és a gyártóknak is az az érdeke, hogy minél több használati érték nélküli hülyeséggel, extrával tömjék tele a kocsijaikat. Fejletlenebb országokban lenne rá igény, csak ott meg zéro az elektromos/töltő hálózat, és az se annyira co2 semleges erőművi kapacitásra támaszkodik.

    Az automata autó lehet hogy biztonságosabban vezet, de kb mint egy friss jogsis gyakorlatlan vezető. Mostanában pl. a Szentendrei út tele van bicósokkal, gyak rogyásig. Maxi biztonságra törekedve jóformán egyiket sem előzné meg, még jobban bedugulna az út, ezzel gyak adott útszakaszon időben többet tartózkodik egy-egy autó, ami önmagában statisztikailag növeli a baleset kockázatát. Lejjebb lehet venni a biztonságra törekvést, de annak látjuk mi a vége (Über/Tesla balesetek). Ergo az önvezérlés, nem így propagálják, de valójában nem biztonság növelő alapfunkció, hanem egy kényelem növelő extra.

    Gazdasági szempontból tehát a gondolatmeneted hibás, a villany + önvezérlő kocsi nem a jövő olcsó népautójáról szól, hanem újabb kütyü gazdagoknak.
    Szerintem.