• Irasidus
    #7
    A cél az olcsó, és ez azt is jelenti, hogy újrafelhasználható LEO űrszállítási képesség kialakítása lenne.
    És itt van a kutya elásva, ugyanis ez csak abban az esetben éri meg, ha van elég megrendelő, különben veszteséges, mint ahogy jelenleg a SpaceX is. Nem véletlen, hogy egyetlen régi motoros, nagy űripari vállalat - sehol a világon - nem állt bele ebbe. Nem azért, mert hülyék, vagy dielletánsok, egyszerűen csak mert nem sokkal kevesebbett nyernek ezzel, viszont tartani kell az adott repülési számot, hogy ne forduljanak veszteségbe. Jelenleg ezt a számot a SpaceX sem éri el, és kérdéses, hogy el fogja-e érni. Ha igen, akkor sem fogja a világot megváltani, annyival nem lesz olcsóbb. Jelenleg nem realizált áron reptet a SpaceX...

    A többire meg csak annyit, hogy nem az üzemanyag a drága egy rakétában, az a legkisebb tétel, így ha valaki sporól rajta, az bagatel összeg. Az X-33 azért állították le, mert egyrészt az üzemeltetése (értsd, karbantartása minden út után) iszonyat drága lett volna, másrészt ugyanaz volt a probléma vele, mint az STS-ekkel, hogy csak alacsony földkörüli pályára szállíthat méregdrágán (drágábban mint az STS). Plusz a belépési szöge is sokkal kevésbé lett volna rugalmas, így pont az emberek gyors ingajárata lett volna kérdéses.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2019.05.12. 09:38:32