• NEXUS6
    #6
    Azonban nyilván a BO sem csupán ilyen ugrásokra hajt, mint ahogy egyik ezzel foglalkozó cég sem. Ez csak egy első lépés.

    A cél az olcsó, és ez azt is jelenti, hogy újrafelhasználható LEO űrszállítási képesség kialakítása lenne. Ezek a kis cégek ott spórolnak ahol tudnak, sok technológia olcsóbbá és elérhetővé vált, de a legkifinomultabb "űrtechnológiát" nem alkalmazhatják. Alapvetően a költség, illetve a hozzá szükséges tudás hiánya okán.
    Viszonylag hagyományos elveken működő rakétahajtóművek vannak bennük, semmi olyan mint pl az X-33 projekt során fejlesztett aerospike hajtómű, amely 25-30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszthatott volna alacsonyabb magasságokon. Ez, meg a kis szerkezeti tömeg lehetővé teszi, tenné hogy repülőgép-szerű egylépcsős, egyszerűbb járművet építsenek.

    Ezek az itt alkalmazott alaptechnológiák, az alapelv 70-100 évesek!
    Ez nem a F1 kategória, hanem inkább a Formula 3. Okos megoldások is vannak bennük, de nem nevezhető csúcstechnológiának.
    Nem Bleriot kis vászongépével bonyolítják le ma sem a milliós nagyságrendű, olcsó utasforgalmat, még ha esetenként ő is felvihetett egy-egy gazdag vállalkozót.

    Az olyan nagy cégek, mint a Boeing lehet, hogy drágán fejlesztenek ezekhez képest, de ha komoly megrendelést kapnak kifejleszthetnék az űr B707-esét.