• Munkas
    #7
    Ez inkább csak marketing. A Huawei erre nagyon ráfeküdt, ezért népszerű. Különösen, hogy a kisebb pénzű és árérzékenyebb rétegeket célozza meg, akik hajlandók kompromisszumokat vállani. Az én környezetemben 4 eszközből 3 nem Huawei (kb. 2 Samu, 1 Apple, 1 Huawei és 1 Egyéb).
    Mondjuk nekem épp egy Mate 9 van, amit 3 éve még nagyon ajánlgattak a teszt oldalak, de azóta csalódtam a márkában. Ugyanennyi pénzért kaptam volna ugyanolyan műszaki tartalmat más gyártótól is, amivel hardveresen is kevesebb baj lett volna (2 kijelző, 1 akku és 1 hátlap csere volt eddig az állítólagos csúcsmodellnél) és a rendszer sem adatkopásra lenne optimalizálva, ráadásul EMUI folytonos állítgatást és rátanulást igényel (ha nem csak Facebook és YouTube terminálnak használja az ember, hanem dolgozik is rajta).
    Nokia tényleg jó volt hajdan. Bár hazai népszerűségben akkor is benne volt a komáromi Nokia gyár, ahogy autóból is mindenki Suzukit vett akkoriban az esztergomi gyártás miatt. Valamint hajdan még nem volt közös oprendszer, mint most az Android, így aki nem akart új rendszert megtanulni, az márkahű maradt. Ezért a századvégi pár kitérő után (Sony, Ericsson) jött az 5110, és utána 10 évig tényleg csak különböző Nokiák. Az utolsóhoz még internet előfizetést is vettem :)