#17
Hát elég érdekes a cikk. Tartalmaz kb 3-4 kijelentéást, ami alapján megpróbálja megfogalmazni a generáció jellemzóit:
- Viszonylag egészségesen tápol,
- Közösségi médián keresztül lehet őket marketing szempontjából megközelíteni
- Kütyüfüggők
...
Szerintem a generáció szempontjából két fontos dolog van inkább:
1. Tovább módosul a generációra jellemző potenciális lehetőségek/kötelezettségek viszonya, az előbbi javára. Emberünk gyak olyan lehetőségeket kap, amire 30 éve esély sem volt, tanulás, munkalehetőség miközben a társadalom gazdagodása a technológia fejlődése miatt a kötelezettségei gyak csökkennek. A srácokban nem gyökérségből alakul ki a flegmázás, hanem mert ilyenek a körülményeik. Azonban ez a trendszerű változás az előző generáciuókra is jellemző volt.
2. Ami viszont megfordult az a szellemi tőke birtoklásának jellemzői a különböző generációk között. Az új generáció uralja, használja azokat a technológiákat, amelyek egy jelentősen nagyobb kongnitív térbeli megjelenést biztosít. Régebben a felhalmozott lexikális tudás, tapasztalat biztosította azt, amit ma akár egy sima gúglizás, wikizés. Az idősebb generációknak általában rosszabbak a képességei ennek a technológiának a használatában.
Szal attól, hogy valaki hipszter-vega-kütyümániás, még nem lesz az új generáció tagja. Sokkal inkább kell egy "lazább" szemlélet, amit sajnos nem lehet csak azzal elsajátítani, hogy sokat instázok.