• kvp
    #2
    Hivatalosan a hajtomuve kapcsolt ki, amit viszont okozhatott egy hiba az inercialis navigacios rendszerben is. A leszallas kozbeni kommunikacios kieses utani utolso visszajelzes (ha jol lattam) az volt, hogy a szonda eloredolt, pedig enyhen hatradolve kellett volna megkozelitenie felszint, hogy mind a vizszintes, mind a fuggoleges sebesseget csokkenteni tudja. Kb. ahogy egy spacex booster leszall. Na ebbol az utolso fazisban jott be egy szenzor es/vagy hajtomu hiba, ami miatt a szonda kb. 20 kilometer magasrol lassitas nelkul orral csapodott be. A dolesszog korrekcio hianya is arra utalhat, hogy valoszinuleg a hajtomuve adta meg magat, ami mar a foldi palya elhagyasakor is hibazott egyszer. (vegul egy korrel tobbet mentek a Fold korul, mert nem tudott idoben emelni a magassagon)

    Kb. 2 kilometerrel azutan tortent a kieses, hogy elkeszult es atkuldtek az utolso fotot, szoval akar az is lehetett a gond, hogy a kommunikacio tulterhelte az energiaellato vagy a navigacios rendszert. Igazabol ezt azzal lehetne valamennyire megerositeni, ha kiderulne, hogy a foldkoruli hiba elott is tortent foto keszites/tovabbitas.

    ps: Kevesbe pontos, de egy nasa marsjaro fele felfujt legzsakos leszallas sokkal kevesebb uzemanyagot es sokkal kisebb pontossagot igenyelne, raadasul joval a felszin elott ki lehetne kapcsolni a hajtomuveket, majd a legzsakok felfujasa elott ledobni a teljes hajtomuegyseget. Nem elegans, de pontatlan celzasnal es fekezesnel is nagyobb valoszinuseggel tulelheti az egyseg a leszallast.