• dyra
    #54
    Tehát nincsenek számaid. Akkor milyen számokat vársz tőlem?

    "taxizás kicsi hozzáadott értékű meló a világ legtöbb országában."
    Ezért is merül fel az automatizálása, nem oprendszert fog fejleszteni az önvezető platform.


    Vagyis nem a bérköltség jelenti a költségek nagyrészét. Minek vannak még összeszerelő műhelyek meg varrónők? Azok is automatizálhatóak. Csak egyenlőre nem gazdaságos mivel nem a bérek adják a költségek jelentős részét.

    "Az önvezető autók karbantartása szervizelése szintén "
    Szintén mi? Természetesen költség, valszeg kisebb mint az emberi sofőr járgánya, mert ritkábban fog balesetet okozni a szabályokat betartó gép, ezért még a biztosítási díja is várhatóan kevesebb lesz. De ahogy írtam egyetlen taxis egy évi jövedelméből kijön egy új Tesla (persze ilyenkor nem evett, nem lakott, nem fogyasztott szolgáltatást). Ugye látod hogy a robot taxi nem kér enni, nem megy az SZTK-ba, nem lesz nyugdíjas, stb. Ez óriási versenyelőny.


    Számokat. Még ez se biztos. Mennyi human vezet nap mint nap a világban? Ahhoz képest mennyi baleset van? Kérlek hozz egy olyan számot ami ezt veti össze az 5-ös szintű önvezetéssel. De ez sportszerűtlen tőlem mert nem fogsz ilyet találni. Marketing szöveg propaganda. Érvelsz vele de a tényeket nem ismered.

    "Akkor sorold mi kerül be. Általánosságban beszélünk egy témáról ahol neked nem kell számokkal érvelni de nekem igen? "
    Én írtam számot, és igen, neked kellene kirakni egy ennél nagyobb számot akkor igaz lenne hogy nem gazdaságos. Általánosságban csak te beszélsz, konkrét arányszámok döntenek nem az általánosság. Egyébként nyilvánvaló hogy az Uber, a Waymo, Apple is végzett számítást hogy rentábilisen fenntartható egy ilyen modell, ilyenkor nem is a kezdeti beruházási költség amire fókuszálnak(ahogy azt sem számoljuk hogy a taxis iskolába járt), csak az számít hogy x év után elkezd-e termelni látható profitot. A tőkebefektetés természetesen kockázat, van hogy belebuknak, főleg a konkurencia lesz itt kemény.


    Megint ott vagyunk, hogy "hiszel" valamiben. Számokat továbbra se írtál de tőlem elvárnád. Király.

    "Jössz a NYI taxisok fizujával de ott se mutatod be, hogy azok a költségek hogyan viszonyulnak NYI árszínvonalához"
    Itt látszik hogy mennyire nem érted az egészet. Nem számít mire költi a taxis a jövedelmét, az a lényeg hogy van a munkaerő piacon egy egyensúlyi kereslet-kínálat állapot amin a taxisok munkát vállalnak, ha kisebb lenne a lakbérük akkor kevesebbért is vállalnák, de a lakbér jelenleg egy külső adottság.
    As of 2012, in the United States: the total number of taxi cab drivers is 233,900; the average annual salary of a taxi cab driver is $22,820;
    Ez 5.34 milliárd dollár évente(azóta még több), ami kikerül a rendszerből ha nincs humán sofőr (azzal még nem is számoltam hogy a 0-24 -ben működő taxi kihasználtsága is magasabb lesz mint a sofőrősé, tehát kevesebb(de valóban drágább) autó kell ugyanannyi fuvarhoz). Lássuk a te számaid.


    Kiszámoltad a bérköltséget amit kivonsz a rendszerből és közlöd, hogy ezek a számaid. Mennyit lehet spórolni azzal, hogy kikerül a human?

    Fogalmad nincs mert nincsenek erre publikus számítások. Miért?

    Mert még semmilyen szinten törvényileg sincsenek szabályozva az önvezető autók.

    - nincsenek meghatározva a működési törvények
    - nincsenek meghatározva a felelősségi körök


    Csak, hogy a két legfontosabb dolgot említsem és akkor olyanokról, hogy adatvédelem GDPR még szót se ejtettem.

    Erről a dologról egyenlőre nem lehet számok mellett beszélgetni. Ha már itt tartunk nem is a taxi itt a lényeg inkább az önvezető teherautók. Lényegesen egyszerűbb mint a taxi és jóval több benne a lové.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2019.03.29. 08:56:02