• dyra
    #52
    "A robottaxi pont ilyen. Sokan fejlesztenek önvezető autót ha bejön szakíthatnak ha nem akkor is fel lehet használni a szerzett tudást és techológiát más területeken. A hozadéka nem feltétlen a "robot taxi" mint termék lesz. "
    Honnan tudod hogy pont ilyen, ott voltál a waymo board-ján ahol ez eldőlt? Az önvezetés fejlesztésének mi más hozadéka lehet mint az önvezető autó?


    A taxi nem = az önvezetéssel. Hasonlattal tudok élni a NASA fejlesztéseit csak az űriparban használják?

    "Természetesen számokkal nem tudom igazolni mint ahogy te sem, hogy megéri."
    De mégis kijelented hogy nem lesz gazdaságos.
    Amikor kapsz egy nagy konkrét számot hogy mennyi jövedelemre is tesz szert egy taxis akkor meg sem próbálsz szembeállítani vele másik számot. Pedig ez az alapja az egész önvezető taxis modellnek, az ember mint költségelem kikerül a rendszerből.


    Semmiféle kijelentés nem volt. Csak vissza kellene olvasnod. Érveltem.

    - A taxizás kicsi hozzáadott értékű meló a világ legtöbb országában.
    - Az önvezető funkciók az autóban jelentős plusz költséget jelentenek
    - Az önvezető autók karbantartása szervizelése szintén

    Továbbá itt senki nem jött számokkal. Senki. Te se. Ki kerül a human költség? Akkor sorold mi kerül be. Általánosságban beszélünk egy témáról ahol neked nem kell számokkal érvelni de nekem igen?

    "A személyeskedést visszautasítom."
    Ez nem személyeskedés, ténymegállapítás. Kaptál egy ellenérvet amit ignoráltál inkább elmondtad újra a sajátod. Ezt már máshol is eljátszottad.


    Csak a véleményemmel foglalkozz engem ne minősíts. Az nem kapcsolódik a témához.

    "Azt nagyvonalúan elfelejted, hogy human költség akkor is lesz"
    Én nem felejtek el semmit. Leírtam hogy nem kell sofőrt fizetni, ami óriási tétel. Nem tudtál ezzel szembe állítani ekkora számot. Mivel a számok aránya dönti el a kérdést ezért hiába fogalmazol általánosságban hogy van költség. Becsüld meg hogy mekkora. Enélkül csak mantrázol.


    De tudok.

    - drágább autó
    - drágább support
    - drágább szerviz
    - drágább diszpécseri szolgálat
    - rohadt drága szoftver fejlesztés
    - rohadt drága teszt

    Pont a fejlesztő multik nem fognak előállni valós számokkal. De a Google vagy 10 éve fejleszti a projektet milliárd dolláros szint lehet az eddig elköltött lové.

    Kérlek előbb te becsüld meg mennyi most a human költség arányaiban a taxiban egy kilométerre levetítve a teljes szolgáltatást nézve (adó, vizsgák, üzemanyagköltségek, szervíz, autók, stb nem vagyok taxis nem ismerem a törvényi szabályozást). Ilyen számot nem olvastam sehol csak azt DRÁGA a human de az mit jelent? Jössz a NYI taxisok fizujával de ott se mutatod be, hogy azok a költségek hogyan viszonyulnak NYI árszínvonalához. Tehát általánosságban beszélsz. Nincsenek számaid. De tőlem elvárnád őket?


    "Így azonban az az elsődleges probléma, hogy a robottaxik kiszorítanak több ezer adófizető dolgozót akiknek nem tudom, hogy hol lesz helyünk. De mind1. Általában ez senkit nem érdekel."
    A robotaxi megtérülése szempontjából valóban mind1, a fenntartható társadalmi folyamatok miatt nem. Mivel nem a szocializmusban vagyunk ezért nem az a helyes válasz hogy alibi munkát adunk az embereknek akik azt alacsony hatékonysággal végzik el ahelyett hogy gépesítenénk. Jelenleg még nem tartunk ott de ha tényleg az látszik hogy a gépek már elkezdik trendszerűen növelni a munkanélküliséget akkor csökkenteni kell a munkaidőt illetve adót kivetni a gépi munkásra is, szélső helyzetben(kb. utópia) amikor már minden munkát képes lenne robot/android elvégezni akkor pedig nem marad más mint a termelőeszközök közösségi tulajdonba vételek, ekkor a gépek dolgoznak az emberek csak fogyasztanak.


    - nem végzik alacsony hatékonysággal ez nem egy gyufagyár. A pontból mennek B pontba az emberek. A szolgáltatás jelenleg kielégítő. Az önvezető taxis cégek remélik, hogy hatékonyabbak tudnak lenni. De még nem azok sehol.

    A többi dologra nem reagálok mert nem tudom mik lesznek a társadalmi következmények és azt hogyan akarja orvosolni a világ. Eddig tapasztalataim szerint három hónap munkanélküli segéllyel (nálunk). Utána csinálsz amit akarsz. Remélem ez azért változni fog.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2019.03.29. 06:38:21