• dyra
    #37
    "Nagy managerek hangoztatják mindig, hogy 100 ötletből egy jön be."
    Ez jellemzően akkor van amikor egy retail terméket találnak ki és nem tudják hogyan fogadja a piac.
    Csakhogy a taxi esetén nem arról van szó (első körben) hogy el akarják adni a technológiát a lakosságnak, itt saját maguknak fejlesztenek, és ismert a torta nagysága amit a technológia lefed.


    Egy multinak dolgozok (bár ezt itt lényegtelen). Nyugodtan mondom neked trendek vannak amit követnek (nagyon kevés cégnek van konzekvens hosszútávú stratégiája, nem is csoda 2008-ban mikor jött az iPhone ki gondolta, hogy a Nokia vagy a Blackberry a kukában lesz 10 év múlva). Sokszor úgy hogy szervezeti szinten nincs kitalálva a projekt csak betolják és aztán majd levonják a következtetéseket. Vagy bejön vagy nem. A robottaxi pont ilyen. Sokan fejlesztenek önvezető autót ha bejön szakíthatnak ha nem akkor is fel lehet használni a szerzett tudást és techológiát más területeken. A hozadéka nem feltétlen a "robot taxi" mint termék lesz.

    "Ezt itt gazdaságossági kérdés lesz"
    Természetesen. Aki fejleszt az már régesrég kiszámolta hogy mennyibe kerülne egy ilyen taxi, te vagy az aki számok nélkül kijelented hogy nem éri meg.


    Nem tudja kiszámolni. Becslései lehetnek illetve kalkulációi. Természetesen számokkal nem tudom igazolni mint ahogy te sem, hogy megéri. Ez egy beszélgetés egy témáról ahol annyira sok a változó, hogy nem fogod tudni kiszámolni.

    "hogy nehéz lesz versenyezni az "élő munkaerővel""
    Órási tévedés ez is. Az utcák patkaszegélyét is gép söpri fel pedig be lehetne állítani a helyére 8 általánossal egy utcaseprőt, a fonónőknek is egyszerű munkájuk volt, éhbérért güriztek, fonó Jenny mégis kiszorította őket. megint csak mantrázod a hülyeséget, az hogy már kaptál választ hogy mennyit is keres egy NYC-i taxis azt pedig szokás szerint ignorálod és elsunnyogsz a válasz elől. Az meg hogy mit jelent az olcsó az relatív, a bangladesi élő munka relatíve olcsó, nem is ott fognak elindulni ezek a taxik, de NYC-ben a megélhetési költségek is magasak, az élőmunka árát ez alulról korlátozza. Alapvető közgáz összefüggéseket nem ismersz fel.


    A személyeskedést visszautasítom. Véleményem van azt mondom el meglátásom szerint kulturáltan. Ha nem tetszik ne reagálj rá. Ne kezdjük itt is.

    Az meg hogy mit jelent az olcsó az relatív, a bangladesi élő munka relatíve olcsó, nem is ott fognak elindulni ezek a taxik, de NYC-ben a megélhetési költségek is magasak, az élőmunka árát ez alulról korlátozza. Alapvető közgáz összefüggéseket nem ismersz fel.


    Azt nagyvonalúan elfelejted, hogy human költség akkor is lesz. Persze ki lehet szervezni Bangladesbe (már amit ki lehet), hogy még olcsóbb legyen de ha helyben kell nekik majd egy diszpécseri szolgálat azokat kötve hiszem, hogy kevesebbet kapnának mint a taxiban ülő munkás. Van neked bármilyen hivatkozási alapod arra, hogy jelenleg egy vél NYI robottaxis cégnek mennyi változója van?

    Ezek után jön a személyeskedésed. Oké. Inkább ne beszélgessünk a témáról.