• t_robert
    #25
    az IR csapda kioldáshoz eleve érzékelni kell a támadó rakétát. Elvéger nem repülhet úgy a gép, hogy folyamatosan fél órán át szórja kifele az IR csapdákat, mert csak pár tucat van rajta. nem 10 ezer... :) Az IR rávezetés meg passzív. a hajtómű höjelére megy rá nem aktív. Vgayi a rakéta nem sugároz rá a gépre semmi féle aktiv jelet. Így a gép is nehezebben veszi észre, szemben egy radar iránytású fél aktiv légvédelmi rakétát. Ott ugye a gépről visszaverődő radar jel vezeti célra a rakétát gyakran kombinálva a végső cél megközelítésben aktiv önrávezetéssel. A BUK rakéta amely lelőtte a maláj gépet például ilyen volt. a kilövő egység radarja vezette rá a gépre a rakétát. Nem is a hajtóműnél robban a rakéta, hanem a pilota fülke oldalánál teliszórva a gépet és szitává lyukasztva több száz pezsgő dugó szerű repesszel. Amit úgy 75 kg robbanó anyag szór szét. Egy katonai gép érzékelte volna, hogy egy radar egy rakétát vezet rá és kitérő manőverbe kezd.