• t_robert
    #22
    Azért nem egészen
    mondjuk a SA-18 átlag sebessége 600 m/sec a csúcs sebessége 800 m/sec ami a 333 m/sec hangsebességhez viszonyítva böven a 2-szeres felett van..... vagyis bele esik a 2-3-szoros hangsebességbe.
    Egy Stinger rakéta átlag sebessége 700 m/sec a csúcs meg úgy 750 m/sec. ami szintén több a 2-szeres hangsebességnél.
    de például az angol hasonló rakéta a Starstreak végsebessége a 4-szeres hangsebesség közelében van. Az átlag sebessége 1190 m/sec a csúcs sebessége 1360 m/sec amit ha elosztok 333(340) m-rel akkor bizony 340-nel osztva pont 4-szeres hangsebesség. eltérő hangsebességel számolnak más a sűrűbb légkörben a tenger szinten és más pár kilométer magasan a ritkább levegőben.
    de ez csak arra volt példa, hogy mennyivel gyorsabban repül a rakéta a 400-500 km körüli sebességgel támadó repülőnél. Ami ugye csak 110-160 m/sec. Így amikor utána indítják pár másodperccel később a távolodó gépre jó eséllyel be fogja 30-50 mp alatt a célt. És mivel az IR fej miatt passzív a rakéta felderítő és nyomkövető rendszere és kicsi rakétákról van szó elég esélyes, hogy a megtámadott gép nem érzékeli a rálőtt IR rakétát, ami fél perc alatt már oda is ért és bumm. Amiket látunk a filmekben, hogy jelez a gépen a pilótának, hogy befogták az a radaros irányítás miatt van a radart érzékeli a gép és kezd kitérő manőverekbe. de egy alacsonyan repülő gépre alacsonyan rárepülő passziv IR vezérlésű rakétát ami fél perc múlva becsapódik a nagy sebesség különbség miatt sok gép megszívná.... Hiába van páncélozva a csatarepülő a hajtómű kiömlő nyílása, ami ráadásul a legforróbb célpont az IR vezérlésű fejnek nincsen páncélozva. az egyetlen szerencséje az, hogy viszonylag kis rakétákról van szó, amiben kisebb a robbanó erő így előfordul, hogy nem kap a gép végzetes sérülést csak súlyos hajtómű roncsolást, ami optimális esetben az egyik hajtóművet teszi tönkre két hajtóműves gépnél és talán a másikkal hazavergődik.....