• kalapos01 #2
    Szerintem te most összekeverted a dolgokat vagy csak nem érted a logikát. Mondjuk annyiban jogos, hogy gondolkodást igényel. Levezetem: a siker kulcsa mindig az, hogy mennyire érdekli a nézőket a film. Nem az, hogy mennyire jön be nekik. Tele vagyunk olyan filmekkel, ami bejön a közönségnek, és nem sikeresek. És olyan is bőven van, amik nagy pénzt hoznak, de nem jönnek be a nézőknek. A filmek 95%-áról az első nap után kiderül, hogy siker lesz-e vagy sem. És azt is meg lehet becsülni jó pontossággal, hogy összesen mennyi bevételt hoz Amerikában.

    Azonban tényleg van kevés film, az a maradék 5%, ahol alapból a kezdeti érdeklődés nem túl nagy (vagy nem megfelelő), azonban mégis sikerré válnak. Ezek azok a filmek, amiknek erős a word of mouth-a, amiket az tesz sikerré, hogy mennyire jönnek be a nézőknek.

    Nagyon sok film van, ami bejön a nézőknek, de ezen filmek zömének sorsa előre el van rendeltetve a nyitónapi bevétel miatt, ami a kezdeti érdeklődést fedi. A sikeres film jó word of mouth-szal még sikeresebb lesz. Szóval hiába szeretik a nézők ezeket, nem változtat azon, hogy sikeresek vagy sem. A Titanic jó példa arra, hogy ahelyett, hogy 80 vagy 100 milliót hozott volna és nagy mínusz lett volna, a közönség imádta, és 600 milliót csiholt ki belőle. De kevés olyan példa van, ahol buktának tűnt valami, és a közönség mentette meg. Tavalyelőtt a Greatest Showman volt ilyen.