• kvp
    #11
    "Viszont nem látom annyira értelmét ennek a repülőnek. Nagyobb teherrel, nagyobb távolságot megtenni - pl egy kamionnyi árú - nem most fog megtenni. Ezen túl autonóm, ami még az autók terén is gyerekcipőben van. Nyilván egyelőre nincs akkora forgalom, mint az utakon, de van pont elég tényező, amire figyelni kell és azt le kell programozni."

    Teherszallitashoz ahol az aru nem siet, alapvetoen jobb a felszini kozlekedes. Viszont mar most is vannak teherszallito vtol-ek, pl. a V22 Osprey. A cikkben szerplo jarmu inkabb olyan mint egy kamionhoz kepest egy olcso smart vagy kispolszki...

    A legikozlekedes egyebkent konnyebben automatizalhato mint a felszini, mert egyreszt kevesebb tereptargy jon szembe az emberrel, masreszt kevesebb a gyalogos es a biciklis (ebben a kategoriaban szinte csak madarak es par sikloernyos van), tovabba megoldhato, hogy minden menetiranynak legyen sajat magassaga. Ez azt jelenti, hogy a legijarmuvek nem keresztezik egymas utjat. Olyan mintha az autokhoz minden iranyba lenne egy kulon gyalogosoktol es biciklisektol elzart feluljaro szint es igy nem lenne egyetlen keresztezodes sem. Azert ilyen kornyezetben mar valamivel konnyebb megbizhato onvezeto szoftvert irni. (es amig a tempolomtorony vagy a gyarkemeny nem ugrik be hirtelen az ember ele, addig viszonylag biztonsagos is fent kozlekedni)

    A meghibasodasnal torteno lezuhanas az problema, ezert valoszinuleg ott fognak eloszor elterjedni, ahol a maganhelikopter hasznalat (es az ezzel jaro balesetveszely) mar most is elfogadott.