• kvp
    #84
    A Tesla egyelore joreszt csak a hardvert tette bele, az kerul 5000 dollarba. A tenyleges onvezeto szoftver viszont barmi lehet, akar a Waymo-tol (Google) is licenszelhetik. A szoftverben az a jo, hogy barmikor frissitheto es a Tesla rendszeresen meg is teszi ezt.

    A vezetesi szintekben a 2-es es a 4-es kozott nincs kulonbseg, mert ha egyszer leveszi az ember a kezet a kormanyrol, akkor onnantol nem o vezet es szerintem nem is kotelezheto arra, hogy visszavegye amig biztonsagosan meg nem allt a kocsi.

    A 4-es es 5-os kozott pedig az a kulonbseg, hogy nem csak elokeszitett utakon mukodik. A level 4 megfelelo infrastruktura eseten a legtobb embernek boven eleg. Legfeljebb nem mennek foldutra a kocsival.

    Egyebkent a robottaxikkal kapcsolatban en is arra szamitok, hogy nem fog jelentos arcsokkenest hozni (meg ott sem ahol szabadaras a rendszer), csak annyira, hogy az automata autokat hasznalno cegek letarolhassak a piacot.

    Szerintem az automata es elektromos autok megjelenese kis mertekben novelni fogja az autoval rendelkezo emberek szamat, jelentos mertekben novelni fogja az elerheto taxik szamat es sok helyen lehetove tesz suritett, de kisebb kapacitasu forgalmat a tomegkozlekedesben. Az automegosztas viszont szerintem nem fog jobban elterjedni mint most, sot mivel a sajat auto olcsobb lesz es meg parkolni is magatol parkol (akarhol), ezert az is megengedheti maganak aki eddig kenyelmi okbol nem tartott autot. (a nehezkes parkolas miatt)

    ps: A teljes automatizacio elvileg lehetove tenne az embereknek azt, hogy ugy eljenek mint anno a gazdagok, akiknek teljes emberi szemelyzetuk volt a sofortol az inason at a takaritonoig. Ezeket a feladatokat tudnak atvenni a gepek. (ez azert is elonyos, mert igy az ipar melett a szolgaltatoiparban is rengeteg allas valthato ki)