• defiant9
    #58
    "A munkám is ez, nagyrészt városban közlekedek"
    Erre szokták mondani hogy 'pozícióból beszélsz'. Sajnos az a rossz hír számodra hogy az önvezetés hatásának leginkább kitett réteg vagy. Évente sokmillió forint jövedelmet kapsz amit valaki a piacon kifizet, akármilyen drága is egy önvezető járgány, a kezdeti beruházás után sokkal kevesebbet kér enni mint te.

    Én elfogadom hogy szeretsz a dugóban is araszolni akár minden nap teljes munkaidőben, de ez egy atipikus viselkedésminta.

    "SOHA nem lesz tökéletes közlekedési eszköz sem a földön, sem a levegőben, sem pedig vízen. Ebből fakadóan mindig is kell majd hozzá emberi felügyelet."
    Csakhogy az ember sem tökéletes. Az irány pedig éppen fordított, a tökéletlen ember hibáit próbálják meg az egyre okosabb gépek kiszűrni.

    "Sokmillió dolláros szuperszámítógépek is csak közelítik azt"
    Ez feladatfüggő. Van amiben az 1 dolláros számológép is lekörözi az emberi agyat. A trend itt is az hogy egyre több dologban jobbak a gépek, a MI egészen más szintre emeli a gépi képességeket mint amit a hagyományos huzalozott program logikák kapcsán megszoktunk. Az ember gyak. nem fejlődik de a gépek évről évre igen, nem nehéz extrapolálni a végeredményt.

    "Kérdés: Ma, Agyarországon hány olyan út/útszakasz van, ahol csak sejteni lehet, hogy hol kellene haladni, de felfestés/táblák csak nyomokban léteznek? Na ott mit tesz majd a robotpilóta? Elmondom: SEMMIT. "
    Válasz. 1. Az L4 önvezetés nem jelenti azt hogy mindenütt elmegy a jármű, offroad gázlókon nem fog működni, de erre az emberek 99.9%-ának nincs szüksége.
    2. a felfestés hiánya vagy havas út pedig kezelhető szint, az út szélét képes a MI felismerni. Semmiféle szabály áthágására nincs szükség ezen feladat abszolválásához.

    "majd én önként vállalom a felelősséget és megyek a böribe emberölés miatt?"
    Ez is egy tévedés. Ha gondatlanul/hanyagul járt el valaki vagy szándékosan veszélyeztetett/okozott halált akkor az megy a böribe. Ha viszont csak nem volt elég okos hogy az adott csillag-együttállással számoljon és az iparági sztenderd szerint megfelelően járt el akkor nincs BTK-s felelőssége. Az okozott vagyoni/nem vagyoni kárt pedig tipikusan a felelősségbiztosító állja.