• kvp
    #5
    "A kommutátor és a szénkefék miatt pont az elektromos autók problémamentessége, megbízhatósága kerülne veszélybe."

    Szen az pont van boven, de letezik mechanikus kommutator mentes soros gerjesztesu motor is. Az egyik valtozat csuszogyurus, elektronikusan kommutalt, igy megszunik a ki es bekapcsolasi aram csucs, tovabba a mechanikai resek miatti szikrazas is. A masikban mechanikus kommutator vagy csuszogyuru sincs. Gyakorlatilag egy legreses trafo viszi at az aramot a forgoreszre, de persze ez csak valtoarammal mukodik. Kvazi egyfajta szinkornmotorkent.

    A Tesla fele megoldasban alig van kopoalkatresz (csak a csapagyozas) es az egeszben semmi ritkafoldfem nincs. A regi porszivok is hasonloak voltak. Olcso, nem megy tonkre es meg eleg eros is a feladatra.

    A technologia adott, csak a jelenlegi alladomagneses megoldasok annyival egyszerubbek hogy inkabb ezeket eroltetik, a regebbi, kevesbe alapanyagfuggo megoldasok helyett.