• bundasjezus
    #4
    A Tesla kalickás aszinkron motorokat használ az autóiban. Így valóban nincs szükségük állandó mágnesekre, cserébe a motor hatásfoka elmarad az állandó mágneses motorokétól. Valamint bonyolultabb motorvezérlőre van szükség az ideális nyomatékkarakterisztika megvalósításához, illetve a fékenergia visszanyerés is egy fokkal bonyolultabb. Ugyanakkor a Tesla motorjait könnyebb hűteni, sokkal nagyobb teljesítményűek lehetnek, mert nem korlátozza őket az állandó mágneses motorok Curie-hőmérséklete. Szóval ízlés kérdése, hogy melyik gyártó melyik motortípust tartja célszerűbbnek a saját elektromos autóban. Nem lehet egyértelműen kimondani, hogy melyik a legjobb választás, mert a felhasználás módjától függ.

    A soros gerjesztésű motorok szabályozása és hatásfoka nagyon jó, olcsón is gyárthatók. Viszont az erőteljes szénkefe kopás miatt csak másodrendű feladatokra használhatók, közvetlenül autó hajtására nem nagyon. Egy elektromos autónál olyan nagy áramok és feszültségek lépnek fel, amit csak nagyon drága kommutátorral és speciális szénkefékkel lehetne kezelni. A kommutátor és a szénkefék miatt pont az elektromos autók problémamentessége, megbízhatósága kerülne veszélybe.