• szbende
    #31
    "Az összes szabály mellé lehet tenni kivételt, pontosítást amivel a gép számára is betarthatóak."
    Egyrészt nem lehet, mástrészt meg nem lehet olyan szabályrendszert alkalmazni, amit már az emberek képtelenek megérteni.

    "Erre most is van szabály, kisebb fékezésre lehet kényszeríteni az elsőbbséget élvező autót. "
    Ilyen szabály nincs. Amire te gondolsz és sokan félreértik "Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."

    "nyugodtan inthetek hogy menjél majd beléd csúszok mert lassú voltál akkor simán letagadom hogy kiengedtelek. Vagy intek hogy jöhetsz, elindulsz, de más közlekedő nem így gondolja. Ha lemondasz az elsőbbségedről akkor mutasd a megállás határozott jelével, ezt lehet definiálni, a fej biccentést nem."

    Ez kamerával elkerülhető. Egyébként ez a jelzésrendszer az emberek között elég jól működik. A megállás a butaság, mert más okból is megállhatok.

    "Ezek alapvetően ritka szituációk" Az hogy meg kell szegni egy szabályt mert nem lehet máshogy továbbhaladni az nagyon gyakori dolog: vagy nem jársz autóval forgalmasabb helyeken, vagy nem ismered a szabályokat.

    "válthat át az önvezető szabályszegő módba" Köszönöm.

    "Ezzel szemben a valóság.." És vajon az általam példaként jelzett problémákat megoldják?

    Azt gondolom olyan aszisztensre igény van, ami az unalmas autopályán végigviszi sávváltás nélkül a járművet. Ilyen gyakorlatilag már van. Szabályzásilag annyit tennék, hogy jelezni kellene valahogy az ilyen módban közlekedő járműveket a többi résztvevő felé, illetve ki kellene jelölni azokat az útszakaszokat ahol ez az üzemmód használható. A városi közlekedésben még jó sok évig az ember fog vezetni.