• NEXUS6
    #22
    "Itt az volt a lényeg hogy nem igaz hogy a köd vagy a csúszós út a fő ok."
    Aha, csak köd van és a macisajtnál lassítasz csak későn veszed észre a másikat, elsőbbség meg nem adás, pipa. Csúszik az út, te gyorsan mész nem tusdsz megállni az elsőbbséggel bíró jármű elött, elsőbbség nem megadás. Na ezek az apró, egyéb körülmények nem kerülnek bele a statisztikába, csak az, hogy milyen KRESZ szabályt sértettél.

    "Az esetek 99%-ában nem a szuper reflexei miatt ússza meg, hanem azért mert nem jön keresztező jármű. Persze olyan helyzet is van ahol az dönt hogy szuper versenyző vagy átlag nyugdíjas ül a volánnál, de erre valójában nincs szükség ha nem lavírozza magát kockázatos helyzetbe."
    Minden egyes kereszteződés, minden egyes sávváltás kihívás. Kihívás, mert nem ismered a helyet, mert belóg egy fág, mert a holttérből jön a másik jármű. Vagy rászánsz még 3 másodpercet, hogy még jobban megbizonyosodj, vagy bevállalod, ez a kérdés, és az esetek 99,99%-ban az emberek jól döntenek és a forgalom is halad. Tartok tőle, hogy a robikocsi sem fog sokkal jobb eredményt elérni, mint 99,99% Az azonban sokkal fontosabb, hogy mit csináltak az emberek a videón is, amikor már benne voltak a szituban? A legtöbb esetben jól döntöttek, a kocsit összetörték de egy nagyobb balesetet úsztak meg, bármelyikből lehetett volna emberhalál. A robotkocsi is tudja majd ezt garantálni, ha csak arra törekszik, hogy a KRESZT betartsa?

    "A tömeges gépi vezetés teremti meg annak a lehetőségét hogy jelentős hátrány okozás nélkül kikerüljön az ember mint elsődleges baleseti forrás a rendszerből, enélkül csak komoly ellenállást és magas költségeket(ki fizeti meg?) hozna a 'szűrőprogram'."
    Ezzel sajnos egyetértek, de pl a cigizés korlátozása sem okozott második taxis sztrájkot, én azért bízok az emberekben is.

    "hogy utólag az eredményből vezeti le, hogy megfeleltél a törvénynek, vagy nem"
    Ez az esetek többségében nincs így, az út és látási viszonyok ami olyan gumi szabály amit utólag értékelnek ki, a többi szabály egzaktul betartható."
    Kollégám, meg haverom motoros baleseteit kb1-1,5 éves bírósági tárgyalássorozat követte, marhára vitatott mindenki, mindent, pedig hót egyértelmű volt a helyzet, de emberi sérülés következett be, tehát valaki hibázott, olyan nincs, hogy mindenki maximálisan mindent megtett. A motoros haverjaim sem azért tegyük hozzá, bár a nagyobb hunyók nem ők voltak a bírósági döntés szerint.

    "A szabály nem csak a balesetek elkerülése miatt van, bár balesetnél tényleg arra fogják ráhúzni a vizes lepedőt aki megszegte. Rendezi a forgalmat, kiszámíthatóvá teszi. A 'rugalmas értelmezés' ezt erodálja, ..."
    "A gép esetében erre nincs szükség, az közel egyenszilárdságúan működik, fel lehet olyan szituációkat állítani ahol nagy jósággal kimondható hogy a szenzor adatok alapján tudja ugyanazt a biztonsági szintet hozni."
    Jogos, amit írsz. Azonban nézzük azt, hogy a közlekedés egy kommunikációs forma, szinte mindenki így éli meg. A KRESZ szabályai az út a csatorna és különböző üzeneteket adunk át a kocsink mozgásával, az indexxel, hogy nem használjuk, a kocsinkkal magával. A robi jelenleg ezek 90%-ára vak és csak a KRESZ szabályait fogja látni a minden országban különböző közlekedési kultúrát meg nem. Azt csak egy öntanuló AI lenne képes elsajátítani és nem egy előre hardwired programozott.