• kvp
    #5
    Az 5G 5-10 ms-ot csak a keszulek es a bazisallomas kotott tudhat, felteve, hogy nincs mas is a cellaban. Ehhez jon az optikai halozat es akkor a szervernek meg dontenie is kell es a dontes mar mehet is vissza. Ez mar itt 30 ms-es ping, de a szerver miatt lesz ez 60 ms is. Csak egy sima ping, 1 hop-nyi tavolsagra levo szerverrel. Ez 0.06 masodperc. Viszont ilyenkor a szerverek kvazi a bazisallomasokba vannak epitve (ha nem is fizikailag, de kabelezesileg mindenkeppen).

    130 km / h az kb. 36 m / sec, azaz 0.06 masodperc alatt 2.16 metert tesz meg az auto. 50 km / h eseten pedig 0.84 metert. Felteve, hogy semmilyen radios zavar nem keletkezik. Ez eleg nagy kesleltetesu iranyitast jelent, persze az embernel (0.25 masodperc) meg mindig jobb valamivel (kb. 4x). Ez nagyjabol az a minimum szint ahol meg az automata auto meg elonyt jelenthet az emberrel szemben.

    A fentiek fenyeben azert a halozatot inkabb csak az autok altal latott ter informaciok (voxel map-ek) megosztasara erdemes hasznalni, a tenyleges dontesi folyamatokat szerintem biztonsagosabb az autoban hagyni, mert akkor a jarmu halozati kimaradas eseten sem valik iranyitatlanna, csak a kevesebb informacio miatt bizonytalanabba valik a tererzekelese, azaz lassit es ovatosabban vezet.

    Egyebkent ennyi erovel lokalisan minden auto broadcast-elhetne is az adatait, azaz a helyi bazisallomas altal koordinalt modon, minden jarmu folyamatosan egymas utan elmondana a sajat meresi adatait es akit erdekel, az odafigyelne ra. Ezzel egy hop-nyit lehetne sporolni.