• bundasjezus
    #54
    5-6 éven belül el fog dőlni, hogy gazdasági értelemben életképes-e a villanyautózás. Akkorra az első generációs villanyautók veszítenek annyit az értékükből, hogy használt autóként alternatívát fognak jelenteni tömegek számára. Továbbá az autógyártók mindegyike jelen lesz a piacon egyszerre több tisztán elektromos típussal is. Lesz választék új és használt villanyautóból egyaránt. Ha lesz kereslet villanyautóra, akkor lesz kínálat a töltőállomások oldaláról is. Nem lesz ingyen az áram tankolása (főleg gyorstöltéssel), de olcsóbb lesz, mint belsőégésű motoros autót tankolni. Ez egy szolgáltatás, ami életképes üzleti modellre épül majd és profitot fog termelni. Szóval ki fogja termelni a 100-200 milliós trafók és gyorstöltők árát. Ma még ez meredeknek tűnik, de egyáltalán nem az. Nem egyik napról a másikra kell megvalósulnia, hanem fokozatosan a kereslethez igazodik majd a kínálat. Ez pedig magával fogja vonni a teljes elektromos hálózat fejlesztését az erőművekig bezárólag, ahogy ez annak idején a vasút villamosításakor is történt.

    Ha 5-6 vagy 10 év múlva azt látjuk majd, hogy műszaki és gazdasági értelemben működésképtelen az elektromos töltőállomások és a villanyautózás koncepciója, akkor visszajövök majd ide és elismerem majd, hogy tévedtem, neked pedig igazad volt. Ebben a pillanatban viszont úgy látom, hogy ha lufi lenne a villanyautózás, már ki kellett volna pukkannia. Ahelyett hogy kipukkant volna, inkább teljesen ebbe az irányba indult el az autóipar. A villanyautó már nem hype, már eladja önmagát.
    Utoljára szerkesztette: bundasjezus, 2018.10.19. 16:31:09