• kvp
    #3
    Itt alapvetoen nem a lampakrol van szo, hanem arrol, hogy az egyik kocsi altal latott informaciot megossza egy masikkal. Pl. a keresztben levo uton a pirosnal allo auto latja a sarok mogotti zebrat (mivel pont elotte van az ut tuloldalan), mig a sarok mogott kis ivben befordulni keszulo auto nem. Egy egysegesitett adatterben minden auto latja a kornyezeteben levo tobbi auto altal eszlelt osszes objektumot (pl. gyalogost). Mindez meg feljavithato a csomopont fole rakott terfigyelo kamera lefele nezo kepevel, ami elvileg mindent lat, bar csak felulrol.

    Ha minden jarmu megosztja az osszes altala keszitett melysegi terkepet es egy szerveren egyesitik azokat, akkor minden utcanak es keresztezodesnek mindig meglenne a pontos voxel map-je es ezzel a mozgo objetum listaja. Azaz minden az adott varosban mozgo objetum pontos helye es utvonala ismert lenne. Innentol ha mondjuk egy gyerek azt akarna jatszani, hogy kiugrik egy auto mogul, akkor a rendszer latna, ezert a fele tarto autok tudnak, hogy az adott auto mogott egy gyerek/kutya/macska akar eljuk ugrani, igy biztonsagos sebesseggel haladnanak el mellette, hogy amikor megis ugrik, akkor biztosan meg tudjanak allni. Viszont ha biztosan tudjak, hogy nincs ott semmi, akkor nem kell olyan lassan haladni, hanem a varosi megengedett maximum is elerheto. Ez a megoldas sokat javitana a biztonsagon es a varosi haladasi sebessegen is, raadasul egyszerre.

    ps: Egyetlen gond, hogy ehhez egyseges kommunikacios szabvany kell, egyseges adatforumatummal es helyileg kozel telepitett szerverekkel, hogy a kesleltetes kezelheto merteku maradjon, tovabba a savszelesseg igeny is helyileg kezelheto merteku legyen. (a 3D melysegi terkepek es a teljes voxel map-ek meg mai mertekben is nagyok)