• kvp
    #18
    "Egy felvetés, példa, hogy ne rasszista legyek, az autót önvezető MI azt látja, tapasztalja, hogy ha BMW közeleg az autópályán, akkor az adatbázis szerint megnő a baleseti kockázat (nagyobb a sebessége, kisebb követési távolság, hektikus mozgás, szabálytalan sávhasználat, márkához képest balesetekben gyakoribb részvétel, okozás, több szabálytalanság...) akkor van 'joga' kivételt tennie, megelőző intézkedésként pl. sávot váltani, lassítani...?"

    Elvileg nem a markajelzes alapjan kell dontenie, hanem a tenyleges viselkedes alapjan. Megnezi hogy a fenti listabol van-e olyan viselkedes amit tapasztal es ha igen, akkor veszelyesnek minositi az autot.

    Egyebkent a BMV-s pelda azert jo, mert egy magyar fejlesztesu automata auto pont igy jart (pont egy riportvideo keszitese kozben) es egesz jol kezelte a veszelyes kulso savban hatulrol villogo es elozo BMV-t, szepen hagyta menni es elhuzodott a kozelebol. A gyakorlatban korbefotozna es mar menne is a feljelentes a redoroknek. Az automata autok elterjedesevel varhatoan a veszelyes soforok mar nem nagyon fognak kozutakra kimenni.

    Egyebkent a kozteri teljes megfigyeles a szabadsagjogok mellett a bunozest is megszunteti, mert szinte azonnal elviszik a bunozoket (es az ellenzekieket is). Kerdes, hogy nem lenne-e jobb megoldas?