kvp#8
Nagyon valtozo a jelenlegi hegyzet. A szemelyszallito hajok nagymertekben digitalizaltak, mig a nagyobb teher tarsasagok, mint pl. a Maersk ugyszinten. Nem csak egy felho alapu log file van, hanem komplett vallalati iranyitasi rendszer, ahol az osszes aru, karbantartasi esemeny, de meg a szemelyzet mozgasa a hajon is naplozott a kozponti rendszerben.
A tarsasagok miert hasznalnak megis papirt? A torvenyi szabalyozas miatt. Ugyanis az osszes olyan orszagban el kell fogadtatni a rendszert a helyi hatosagokkal amiken athaladna a hajo. A digitalis rendszerek melle azert kormolnek meg mindig, mert a keziras elfogadott barhol. A digitalisan tarolt adatok tanusitasat es annak ellenorizhetoseget nem tudja biztositani minden orszag (vagy csak nem akarjak), ezert ezek reszere tovabbra is kelleni fog a papir alapu naplo. A pozicio adatokat meg jo ideje amugy is szinte minden hajo megadja es online elerhetoek. Erre mar van egy letezo es mukodo infrastruktura, megis maradt a keziras is.
ps: Ertelmes hajozasi ceg freemium alapu felhos szoftvert nem hasznal csak zart, sajat vpn-ben futo kulso ceg altal is tanusitott vallalat management rendszert. Utobbi hasznalata eseten a szemelyzetet el kell latni digitalis alairas kepes, tobbnyire nfc-s beleptetokartyakkal. Nem veletlen van tobb informatikus folyamatos valtasban egy nagyobb szemelyhajon sajat belso lan-okkal es szerverparkkal. Egy offshore regisztracios budget rozsdas teherhajon jo ha egy fogepesz van.