• defiant9
    #59
    Azért a balesetek nagy része nem parkolóban történik, és ahogy írod itt tipikusan csak a karosszéria bánja.
    Elsőbbség meg nem adása 50-nél sem egy olyan élményfürdő amibe szívesen beleszáll az ember hogy sebaj a másik KGFB-je majd fizet rá, az amortizált használhatatlan autóval meg vesződhetünk. Ezt a mennyire akadályozhatom azt aki elé kikanyardom teljesen egzaktul kell szabályozni, nem olyan tessék-lássék módon mint ahogy most van. Az önvezetőnek tudnia kell hogy mi az ami szabályos és mi az ami szabálytalan, arra ui. nem készülhet hogy szabálytalankodni fog a másik autós. Az ember vezető pedig tisztában lesz azzal hogy az önvezető nem fékez előre azzal számolva hogy ő szabálytalankodni fog, ha mégis megteszi akkor bele fog szállni oldalról. Nem szabad hagyni hogy az emberek azt tanulják meg hogy az önvezető elé nyugodtan be lehet flangálni majd az tuti megáll, vagy ha ilyet teszel akkor megáll ugyan de feljelent és kapsz érte büntetőpontot, ha látszik hogy notórius 'bepofátlankodó' profilod van akkor pedig intenzíven elkezdik kiküldeni a csekkeket minden újabb eset után. A közlekedési morálon nagyon sokat tud dobni hogy nem csak a kék villogós autók felügyelik a közlekedés rendjét.

    "A nem full önvezérlők manuális üzemmódba átállása kb 6 sec"
    Waymo-nál én 0.1-0.2 sec-re emléxem mint műszaki képesség, technikailag itt szerintem nem kell mást csinálni mint relékkel leválasztani a computer-t a szervókról ha 'unhandled exception' van. Értelemszerűen az hogy az ember mennyi idő alatt veszi fel a fonalat az nem definit, de L4(területen belül),L5-nél ilyen opció nincs, ott soha nincs átadás, az is lehet hogy nincs utas, vagy ha van is nem tud vezetni, simán lehet hogy kormány sincs. Egyébként ember is kaphat infarktust a volán mögött, csak ekkor fizikailag sem tud a helyére beülni más. Úgy gondolnám ha reális veszély hogy az önvezető SW kritikus hibát produkál akkor be kell építeni egy 2. független fail safe nem öntanuló alap vezérlőt ami semmi másra nem képes mint kivágja a vészvillogót és a sávban maradva lelassít. Azt a gyártók látják csak hogy milyen redundancia lesz a rendszerben, valamilyen mindenképp lesz, mert egy elektronikai megoldásnál egész biztos nem 0% a tönkremenetel esélye akkor is ha nagyon gondosan tervezték meg.