• NEXUS6
    #57
    Teljesen jó, amiket írsz!
    Én a jelenlegi gondot nem abban látom, hogy Mr Suzuki a hétvégén 15-tel belerongyol Ms Corsába a Tecsó parkolójában. Ezt jelenleg már megoldja/megoldhatja helyettünk az AI, azonban ezek a balesetek habár gyakoriak, viszont ember életet legtöbbször nem is követelnek.
    A súlyos, nagysebességű incidensek viszont részben a sebességfeldolgozás korlátai miatt meghaladják a jelenlegi önvezérlők képességeit, itt nem fog olyan látványos javulást elérni, mint a jobbkézszabály elmúlasztása miatti anyázások kivédésében.

    A nem full önvezérlők manuális üzemmódba átállása kb 6 sec, pláne vészhelyzetben, amikor felteszi a kezét az AI, ez vállalhatatlan és olyan extra kockázatot jelent, amit nem kéne beépíteni extraként a jelenlegi forgalomba.

    Szóval igen, vagy full önvezérlő az egész forgalom (5. szint), vagy olyan szigorú szabályokat kell hozni a vegyes forgalom szabályozására, ami a részben önvezérlő (2-4 szint) bevezetését kérdőjelezi meg. Jelenleg én nem látok egy zökkenőmentes evolúciós fejlődési folyamatot, folyamatosan javuló biztonsággal ami elvezetne az 5. szintig. Helyette inkább helyenként és nagyon eltérő szabályozások szükségességét, amíg végre néhány évtized múlva elérjük a biztos 5. szintet.