• grobs
    #9
    A legtöbb bevételt egy tömegfilm az első hétvégén termeli. A US bevétel régen nagyrészt a stúdiónak ment. pl. első hétvégén volt olyan film aminél 100%(!) ment a stúdiónak, a mozik a járulékos bevétellel is boldogok voltak. Emiatt az emberek (és sok újságíró is) azt hiszi, hogy még mindig így van ... mint a világhírű magyar szinkron.
    kb. 10 éve a válság miatt a mozik odacsaptak (mert felvásárolták őket), és ma már az 50-55%-os első hétvége nagyon jó megállapodásnak számít. Ez az érték a mozi javára lesz egyre nagyobb (sávosan), minél tovább marad műsoron a film. pl. 2. hét utáni bevételből lehet, hogy 40%, 4. hét után 30% megy a stúdiónak. Ez érthető, mert a vásznat foglalja, nézője (popcorn vásárló) meg egyre kevesebb.
    A világ többi részén a mozikon kívül a forgalmazó is leveszi a részét. Ez minden forgalmazónál más. Általában 10-20% ami a stúdiónak marad, de Kínában ennél is kisebb a szám, India meg fehér folt (gyakorlatilag nincs bevétel). Ezért a "külföldi" bevétel korábban alig érdekelte a stúdiókat, és most is ritka, hogy valami ami US bukás, de "külföldi" siker azt folytassák. Reklámértéke van, hogy 1 milliárd dollár fölött van valami.

    Ha a lenti számokat nézzük akkor a stúdiónak a film kb. 100-110 milliót hozott otthon, és 25-30 milliót külföldről.

    Viszont egy filmnél lehetnek hirdetők is (pl. ital, vagy autó szponzor). A Man of Steel-nél állítólag ez olyan jól sikerült, hogy 100 millió USD jött be így.
    Ezen kívül ha jól pozicionált filmről van szó akkor a bisz-basz eladásokból bejön pár 10 millió. Ebben a Cars a világbajnok (az SW mellett).

    Utoljára szerkesztette: grobs, 2018.09.10. 09:23:11