• bundasjezus
    #38
    Az üzleti életben van egy mondás, ami így szól: "Az ötlet még nem termék, a termék még nem vásárló, a vásárló még nem profit".
    Jobs ebben volt tehetséges, hogy maga köré gyűjtötte a jó ötleteket és a jó szakembereket, majd ezekből egy piacképes terméket alkotott, amit aztán el is tudott adni. Ő volt a karmester a zenekarban.
    Jobs tette az Apple hitvallásává azt is, hogy ne olcsóbbak vagy jobbak legyenek a termékeik, mint más gyártóké, hanem különbözőek legyenek.
    Ugyancsak Jobs ismerte fel azt is, hogy olyan hétköznapi eszközöket kell gyártani, amelyek egyrészt teljes mértékben felhasználóbarátak, másrészt olyan design-nal kell rendelkezzenek, hogy az ember ne csak egy szürke tárgyat lásson bennük, hanem érzelmileg is kötődjön hozzájuk.

    Egy sikeres és innovatív cég létrehozásához és működtetéséhez multidiszciplináris tudásra van szükség. Ez a tudás pedig sok ember tudásából adódik össze a cégen belül. Viszont kell a csúcsára egy "agy", aki a rendelkezésére álló tudás alapján döntéseket képes hozni és meghatározza a cég jövőjének irányát.

    Ötletekkel tele a padlás. Az ötletek kis százalékából lesz találmány és szabadalom. Még kisebb százalékukból lesz prototípus, majd piaci termék. És elenyésző százalékukból lesz sikeres, eladható, profitot hozó termék. Az ötlettől idáig eljutni nagyon komoly teljesítmény. Ezért teljesen irreleváns, hogy egy ötlet kinek pattant ki először a fejéből. Az a fontos, hogy ki csinált belőle először profitot. Jobs és az akkori Apple ebben volt nagyszerű és innovatív.