• kvp
    #9
    "Azért kell azonban az önvezető kocsi, mert akkor a júzer figyelme felszabadul és a kocsiban is büntettlenül fogyaszthat."

    Nem, azert kell az onvezeto auto, mert akkor a mostani utak kapacitasaba befer 2-3x tobb auto, jelentosen kevesebb balesettel. Raadasul ha mar csak onvezeto autok lesznek, akkor zart autopalyan jelentosen novelheto az autok sebessege is, kvazi 0 kovetesi tavolsag mellett. Az automata rendszerek ebben mar most jobbak.

    Varosaban ugyan csokkeni fog a vegsebesseg, mert az automata auto lassabban vezet es betartja a sebessegkorlatozasokat is, ellenben sokkal kevesebb dugot okoz, igy az atlag sebesseg nohet. (tehat lassabban megy amikor mozog, de kevesebbet all dugoban meg lampanal, igy megis hamarabb odaerunk)

    Az, hogy a vezetonek nem kell odafigyelnie csak egy bonusz, amivel sok embernek eladjak, de a cel az, hogy a meglevo infrastrukturaba tobb auto ferjen be, ugyanis az olcso elektromos autok hatasara tobb ember engedheti meg hogy autot tartson. (meg ha csak olyat is, ami csak munkaba jarni meg bevarsarolni jo es autopalyara fel sem mehet) Ok plusz auto vasarlok. Raadasul a tomegkozlekedes is valthat a kisebb forgalmu vonalakon a ritkan jaro nagy jarmuvekrol a gyakrabban jaro kisebb jarmuvekre, plusz soforok felvetele nelkul. Ez is nagyjabol mindenkinek jo, kiveve a soforoket.

    "A másik dolog ami aggaszt a digitalizációban a következő. Értem én, hogy havonta érkeznek majd szoftverfrissítések az autókba, de akkor itt is az lesz, mint a laptopoknál, tableteknél és okostelefonoknál, hogy egy év múlva már be lesz lassulva, el lesz avulva az egész és nem lehet majd normálisan használni, újat kell majd venni?"

    Nem. Az autok eseten nem hagyjak a felhasznalonak hogy a kozponti rendszert piszkalja, ezert minden frissitesnel ujratelepiti magat. Kb. mintha minden frissitesnel (akar naponta) ujrahuznank a telefont 0-rol. A szorakoztato rendszer az varhatoan jol belassul meg minden, de maga a fuggetlen kozponti vezerles akar minden inditasnal ujra lesz rakva. (a Tesla is ezt csinalja, minden frissites ujratelepiti a rendszert es torli a tulaj osszes gyarilag nem engedelyezett modositasat, extra beallitasat, stb.) A Teslakat sem torik fel annyira gyakran, pedig folyamatosan a neten logo, naponta frissulo es joreszt mar most is onjaro autokrol van szo, amiben van tavvezerlesi opcio is. (a felhasznalo altal telefonnal elohivhato a garazsbol, de akar a kozponti Tesla tavfelugyelet is barmikor atveheti oket taviranyitasra) Szoval a jovo az nagyjabol mar itt van, csak valahogy senki nem akarja eszrevenni. (ja es egyebkent eddig meg nem is tortent nagyon semmi problemas...)