bundasjezus#90
Egy repülő robotpilótájának azért valljuk be, sokkal egyszerűbb dolga van, mint a Tesla Autopilotjának. A levegőben kicsit kevesebb az ismeretlen az egyenletben. Nyilván érthető az irány, hogy ha már a kombájntól a metrószerelvényig automatizálunk, akkor miért ne lehetne ezt a közúton is megcsinálni. A mérnökök csakazért is meg akarják csinálni, hiszen ez egy izgalmas műszaki kihívás. Vannak akik meg repülő autót fejlesztenek rendületlenül, az is szép kihívás, holott igencsak megkérdőjelezhető az értelme. Én arra fogadnék, ha jósolnom kéne, hogy meg fog valósulni valamilyen formában az önvezetés a közúton. Lehet, hogy méregdrága extra lesz, lehet hogy carsharing keretében fog működni, vagy vakok és gyengénlátók illetve mozgásukban korlátozottak közlekednek majd velük. Bármi lehet. De azt kétlem, hogy kizárólagossá válik az önvezetés a közlekedésben.
Autógyártó szemszögből meg öngyilkosságnak tartom az önvezetést, mint funkciót. Ha a vezetés élménye az önvezetéssel megszűnik, akkor a vásárlókat teljesen hidegen fogja hagyni az autó, mint közlekedési eszköz. Az autó átlényegül háztartási géppé. Nem fogunk érzelmileg kötődni hozzá, olyan lesz számunkra mint egy kávéfőző vagy egy mosógép. Ebben az esetben pedig a jelenlegi töredékére fog visszaesni a termékpaletta. Nem lesz szükség ennyiféle típusú autóra, csak guruló szappantartókra. Gyártók mennek csődbe, munkások kerülnek utcára. Marad néhány gyártó, aki majd kielégíti az igényeket.