bundasjezus#78
A világ útjain kb. 1 milliárd autó közlekedik. Nagyvonalú leszek és azt mondom, hogy ekkora autó mennyiséghez tartozik 1 milliárd sofőr is. Az 1,5 millió haláleset az 1 milliárd sofőr 0,15%-a. Úgy is fogalmazhatnék, hogy 2013-ban a világ útjain a sofőrök 99,85%-ka halálos baleset nélkül vezetett. Persze ez becslés, mert nem csak sofőrök halnak meg, hanem utasok is, egy autót több személy is vezethet stb, szóval vannak benne elhanyagolások, de nagyságrendi tévedés nincs benne.
Leírva persze, hogy nagyon soknak tűnik naponta 4100 ember. De 1 milliárdhoz képest nem sok. Nem is akarok relativizálni, mert egy halál is túl sok. Csak az arányokat akarom érzékeltetni, hogy összességében egyáltalán nem működik olyan rosszul az ember általi autóvezetés, mint ahogy be próbálják állítani. Bőven van rajta mit fejleszteni, de nem biztos, hogy azzal kell kezdeni, hogy éppen az embert vesszük ki a rendszerből.
Lehetne hozni példának a dohányzás, az alkoholizmus vagy akár a stresszes életmódból fakadó betegségek halálozási számait is. Ezek is rengeteg embert visznek a sírba. Szóval van mit söprögetni a társadalom háza táján amúgy is.