• wraithLord
    #2
    Látom, az nem zavar, hogy itt a drónok kereskedelmi felhasználásáról van szó. Tehát nem szimpla távirányítós, fix hatótávú drónokról, hanem pl. egy futárszolgálat központilag kontrollált drónjairól van szó, és ezzel a technológiával a jelenleginél elvileg sokkal megbízhatóbban tudnak majd működni plusz célinfrastruktúra kiépítése nélkül.

    A jelenlegi fogyasztói drónok 120 ezer forintos kategória környékétől a professzionális és ipari drónokig mindent tudnak, amit itt vízionálnak... (Az új kommunikációs technikát leszámítva természetesen, mert az sima rádiós vagy WIFI-s kézi távirányítós megoldás.) Szóval nem tudom, hol maradtál le, de már most is szórakozhatnak drónnal pelenkások, ha van rá pénzük.
    /Igazából nem is értem ezt részt pl., hogy a drón saját szenzorokkal is ellátható, mert annak mi köze a vezérlési megoldáshoz... azt a drón most is saját maga dönti el, hogy lát-e/érzékel-e valamit valamelyik irányból vagy nem, és hogy milyen intézkedésre van szükség a baleset elkerülése végett./

    Ami a nagyfeszültségű távvezetékeket illeti... egy pelenkás is tudja, hogy nem szabad ilyen és ehhez hasonló környéken drónozni, mert az elektromágneses tér megzavarja a drón IMU-ját (inerciális mérőegység) és iránytűjét, és jobb esetben csak lezuhan, rosszabb esetben el is veszik, még rosszabb esetben anyagi kárt vagy emberi sérülést okoz.
    Továbbá a dróngyártók közül páran már most is igyekeznek olyan kontrollszoftvert rakni a drón vezérlőszoftverébe, ami figyelembe veszi az adott ország légterének struktúráját, szabályait, és figyelmeztet, hogy ott nem lehet repülni, vagy le is tiltja a repülést.

    Fölösleges vakon károgni mindenen, mert az lesz a vége, amit Nagy-Britanniában találtak ki a lakossági drónrepülés szabályozására. Mindent lehet felelőtlenül csinálni, és csinálják is, értelmes szabályozás viszont elvétve van. Inkább a túlkapás a jellemző mindenre, amit a tisztességes emberek szívnak meg.