• defiant9
    #88
    "Nem, az a hiteltelen hogy még nem sikerült feldolgoznod, hogy ezeknek a cégeknek akikre te itt hivatkozol nem az önjáró taxi a célja, hanem a magántulajdonú autózás kiváltása"
    Ez egy ugyanolyan üres állítás mint a többi amit teszel. A cégek profitot akarnak termelni, nekik mindenki célközönség aki közlekedik és hajlandó az ő megoldásukat használni, ha BKV-ról ül át, ha saját autóból, ha taxiból az nekik mind1. Persze amikor rákérdezetem többször hogy mit is jelent a "De cserébe úgymond minden autó egyfajta taxi lesz." állításod, akkor válasz helyet ismét csak elsunnyogásra futotta. Az egész vitakultúrád színvonala a béka segge alatt van. A fő téma kapcsán (árkartell) pedig mélyen hallgatsz, tehát ezt a vitát már régesrég elbuktad, az önvezető autózás takarítási aspektusa mögé bújva próbálod kendőzni ezt, de ez egy roppant szánalmas kísérlet.

    "Nincs megoldás a car sharing kapcsán"
    Itt a takarításról volt szó. A flotta autók takarítására van megoldás, úgy hogy nem ül benne taxis, állításod szerint pedig nincs. Az önvezető autók üzleti terve az 'autókölcsönzőtől' jelentősen különbözik, az hogy szerinted mi a reális az szembe megy azzal amit a nagy cégek állítanak. Meglátásom szerint te azonban a saját állásodat féltve szubjektív alapon nyilatkozol. Vegyük észre hogy a te éves költséged simán pariban van egy új autó árával, ahogy kiveszünk a képletből egy hatalmas költség tételtől is megszabadulunk. Nem volt ez máshogy a szövőnőkkel sem.

    "És a car sharingnál van felelős"
    A felelősségről is beszéltünk már. A vége ott is az lett hogy válasz nélkül elsunnyogtál. Most meg visszahozod a témát mintha mi sem történt volna. Nem érzed hogy ez már tényleg az óvoda?

    "Van róla elképzelésed mekkora reklámértéke van ennek?"
    Van, de közel sem ez a lényeg. Nem azért tankol valaki MOL kútnál mert van car sharing üzletága, de tény hogy a vállaltról kialakított "társadalmi felelősvállaló, innovátor" képnek ez része. Ez az aspektus független attól hogy az a munka ami automatizálható oda felesleges embereket allokálni, az automata benzinkút és az automata taxi is ilyen megoldások.

    "Ezek után elmondanád a költségeit abban az esetben ha az uber követi az önjáró taxi elméleted?"
    Nem kell sok milliót költenie taxisra, az autó lehetséges használhatósága viszont sokkal magasabb. Ezzel szemben vannak költségei is, igen van takarító cég, szoftver fejlesztés, drága lézer szenzor a tetőre(ami akár átépíthető a köv. autóba). Én azt látom hogy a drága emberi erőforrás kiváltása nagyon sokat hoz a konyhára, képes kompenzálni a költség oldalt, de ennek pontos levezetése a cégek feladata, akik látszólag ugyanerre a következtetésre jutottak.

    "Na ne nagy szabálytalanságra gondolj, apróságok, aminek döntő többségét még a rendőr is elnézi. De ezt egy gépbe, hogyan kell felprogramozni?"
    Ahogy mondtam, az önvezető kultúra más lesz, ez már akkor jelentkezni fog amikor csak kevés ilyen autó lesz és a szabályok rigolyás betartásával megváltoztatják a 'forgalom ritmusát'. A hatóságnak ekkor újra kell gondolniuk azon helyszíneket ahol szabálytalanságok történnek, ez nem lesz elkerülhető. Én egyébként még azt is el tudom képzelni hogy az önvezető autóra kicsit más szabályok vonatkoznak, pl. egy stop táblánál egy taxisnak is idő kell hogy a fejét forgatva körbetekintsen, erre a LIDAR-nak nincs szüksége, egy tized mp. alatt felméri hogy nincs közeledő jármű, tehát nem kell megállnia.

    "Nincs olyan hely ahol megállhatsz, ahol az utas ki- vagy be tud szállni és ahol várakozhatsz. Buszmegállóban, az elött és után, kereszteződésben, az elött és után, zebra elött után, nincs olyan hely ahol felvedd, kirakd vagy várakozz. "
    Járok arra néha bringával, nyilván úgy állsz meg, hogy egy sávot blokkolsz ezzel engem is kikényszerítesz a kerékpársávból balesetveszélyt generálva. Nem kérdés hogy ezért büntetés jár neked. De egyébként sincs jogod egy forgalmi sávot arra használni hogy a saját üzleted bonyolítsd rajta, ez igaz a vészvillogós árú-szállítókra is. Szépen keresned kell egy mellék utcát és ott felvenni az utast, ezt egy app simán le tudja kommunikálni az utas felé hogy gyalogoljon csak odébb 50-100 métert, tudod a liberalizmus nem azt jelenti hogy mások kárára azt történik ami nekem tetszik. Ha kellően sok shared jármű lesz akkor sok belvárosi terület szabadul majd fel és lehet akár dedikált pick-up pontokat is kijelölni a buszmegállók mintájára.