• defiant9
    #84
    "az esemény nem lesz a világörökség része"
    Az autó is simán megteheti hogy csak lokálisan ment, ha nincs panasz akkor mondjuk 72 óra múlva felülíródik a felvétel, felesleges is lenne drága mobilnetet erre eltapsolni. A taxis viszont kérlelhetetlenül hallgatózik, egy utcára kimenő, közlekedő embernek nem a kinézete ami elsősorban intim, inkább a kimondott gondolatai. Arra ma már számítani kell hogy számtalan kamera veszi az embert közterületen, arra viszont nem hogy folyamatosan kihallgatnak egy teljes beszélgetést. Számomra nem kérdéses hogy egy automata taxi nagyobb privát szférát biztosít mint egy taxisofőrős, de nyugodtan a piacra lehet bízni ennek eldöntését.

    "Ez a te infantilis elképzelésed a világról, csak és kizárólag az alapján amit a saját szocializális szinted alapján el tudsz képzelni erről a folyamatról."
    OK. Mondj egy számot. 10 utasból mennyi az aki nem tud kultúrember módjára taxival utazni és extra takarítást kell utána csinálni. A közértben sem töri minden 2. vásárló össze a majonézes üveget hogy takarítani kelljen utána. Van ilyen, ritkán, és gyakran eliszkol ahelyett hogy megfizetné az okozott kárt(tisztelet a kivételnek aki maga szól az eladónak(láttam már ilyet)) amit így a többi vevő fizet meg átalányban.

    "Tényleg nem érzékeled, hogy ez egy működésképtelen blődség?"
    Nem az. Buszon is van kamera és meg lehet mondani hogy ki az aki sáros lábbal szált be, ehhez egyébként nem kell belső kamera hanem az autó külső, önvezetéshez használt kamerái használhatóak. Belső kamera elég ha az összefagyizom, összehányom szintet figyeli. Véleményem szerint az utasok minősítésével 1-2%-os szinten tartható az ilyen incidensek aránya, amit a többség zokszó nélkül ki fog fizetni mert tudja hogy az ő sara és van róla felvétel. Az 1-2% disznó a te classic taxid utasa lesz:), a 'kultúr' emberek pedig utazhatnak önvezető taxival.
    Azt hogy ez a modell működhet nem én gondolom így hanem a cégek akik komoly összegeket invesztálnak ebbe a területbe. Ezzel szemben te vagy aki mindenféle számítás nélkül, érzésre, elfogultan nyilatkozik a kérdésről.

    "ugyanis már itt nem jön ki a matek"
    Semmiféle matekot nem mutattál be, csak üres hivatkozás rá.

    "Ok, lesz telephely ahol takarítják őket. Mennyien lesznek akik takarítanak 5000 taxit?"
    Ezt én nem tudom megmondani neked, ki fogja számolni az akinek ez a feladata/szakterülete. Azt is kiszámolhatja majd hogy egy nagyvárosi területen mikor hogyan lehet optimalizálni a takarítás erőforrás igényét/költségszintjét. Én olyasminek vizionálom mint a BKV busz depókat, csak sokkal jobban optimalizálható mert egy buszt sokkal nehezebb kivenni a menetrendből mint egy önvezető autót átirányítani.

    "Rögtön azzal nyitottam, hogy elmagyaráztam neked miért kikerülhetetlen a szolgáltatás fenntartásához a fix ár, mi az oka annak hogy a taxi hatósági áras, amitől sem le- sem felfelé nem lehet eltérni. "
    Kérlek idézd be a magyarázatot, ha már a takarítás problémakörében ilyen bőbeszédű vagy, a lényegi területet se hanyagold el.

    "a és ennek mintapéldája a fejedben rögtön Bulgária, ahol felannyi a minmálbér mint nálunk."
    Eleve nem fele hanem kb. kétharmad és Pozsony is példa volt ahol viszont magasabb. Vagy ott van Varsó(magasabb minimálbér) és szintén nincsenek rögzített árak, sőt Uber is van. Tehát állításod szerint elkerülhetetlen az árkartell, de máshol mégis működik. Úgy tűnik az elméleted ismét nem találkozik a gyakorlattal, és ez nem az első ilyen eset. Ilyenkor jellemzően szépen elsunnyogsz. Meglássuk most mi lesz...