Atom - posztapokaliptikus rpg
  • broman191
    #25
    64 óra után megjelent a kutyás random encounter, az ideális esethez képest csak vagy 60 órát késett, yay...vicces hogy hirtelen lett elég survival pontom (36), mivel emlékezetem szerint soha nem tettem rá egyet sem. :D Előtte pár órával megjelent Alexander is néhány Red Fighter fejlesztés után, így most elvileg teljes a jelenleg elérhető good guy csapat. Peregonban felbukkant a csak rossz karival felszedhető gót csaj is, de a stílusa miatt nem bánom különösebben hogy elküldött.

    A felszerelésem is javult, lootoltam egy side questes elit raider bandától egy RPK-74-et, ami crit nélkül betaláló sorozatlövéssel sebez kb. 90-100-at. Egy random encounter karavánnál felbukkant a ritka Remington sniper is (kegyetlen magas, akár 190 critical dmg, a one shot kill behúzható egy gyengébb találattal is, bullsh1t a 13-34 dmg stat többek között ennél is), 9k rubelért, ami a városi ex-katona boltjához képest szinte dömpingárnak számított, így nem hagyhattam ki. A 9-ből 6k-t fedeztem raider loottal, így pénzben csak 3k tényleg cukorár volt érte. Majd lehet hogy el is adom Krazban annak a szerencsétlennek poénból gombokért - persze savescumolva - csak megnézni hogy milyen áron adná vissza, úgy hogy még meg sem melegedett a kezében...20k legalább borítékolható, mert régebben egy RPK-74-et is majdnem 25k-s árcédulával...állított ki. Erős kifejezés lenne hogy ő árul... :D Bár így mindenféle Red Fighter upgrade, bestbuy karavános költekezés után is van még kb. 30k vagyonom, meg rengeteg Red Fighterben tárolt eladatlan lootom. Szóval a játék felemás gazdasági környezetében is lehet érvényesülni lopás nélkül, de tény hogy rengeteg időt emészt fel és minél népesebb, erősebb csapattal kell mászkálni... Most már elég op a banda, előnyös harci környezetben egy kis szerencsével elég könnyű érvényesülni. Már amikor az előnytelenül helyezkedő, felelőtlenül lövöldöző csapattársak nem egymást sebesítik meg súlyosan, vagy akár ölik meg az ellen helyett...gyakran ezért lehet savescumolni, mert az utolsó "almost dead" raidernél a csapattárs lecritical headshotolja az előtte lévő másikat a harc zárása helyett...és ugyanebben a játékban permadeath mint opció. Ilyen MI mellett, manuális csapatos harc nélkül? Nigga plz... :D

    Az alapvető gameplay dizájnról alkotott véleményem ennyi idő után is áll, ez a szélsőséges randomság inkább rontja az élményt, mint erősíti. Addigra jutok arra az élvezhető, ütőképes csapatos harcos szintre, amely ideális esetben mondjuk a játék felét jelentené, amikorra olyan szinten elfogyott a felfedezhető tartalom, hogy szinte a csontot szopogatom. A játékot később felfedezők érdekében remélem, hogy a majdani frissítésekkel mélyen benyúlnak a motorháztető alá, megoldják hogy a hangsúlyos főszál során az adott kihívás szinthez mérten minél jobb felszerelésekhez lehessen jutni a rusty szemeteken túl és szkriptelnek minőségi ezt-azt a szemüket kiveri jellegű nyitott szekrényekbe, hogy ne legyen szívás az átlag player élménye... Például a Bethesda dizájnját is ekézik sokan ilyen-olyan szempontból, de mondjuk a Fallout 4 tekintetében az Atomot érintő problémák többsége nem létezik. Adott a viszonylag gyors szintezés, a játékmenetet könnyítő, színesítő képességek fokozatos megszerzése, a világ különböző területeinek érezhető elkülönítése kihívási szint szerint, fegyver-armor leveled list stb. Értem én hogy ez a játék próbál a klasszikus Fallout élményre hajazni, csak annak a gameplay dizájnnak a kellemetlenebb pontjain mára többek között Brian Fargo-ék is határozottan túlléptek a Wasteland 2-vel, a pozitív pontjaira pedig még tettek pár lapáttal. Közben az Atom Team 20 évvel ezelőtti pattintott kőkorszaki gameplay dizájn elveket favorizál.

    Képek, nem különösebben spoiler, csak 'betárcsázós net' esetére:


    Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.12.29. 18:39:39